اراک - رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: اجاره‌بهای مسکن در کلان‌شهر اراک تابستان امسال نسبت به مدت مشابه قبل آن ۴۰درصد افزایش یافت.

اجاره مسکن در اراک ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین؛ محمود نوروزی افزود:  موج افزایش قیمت ملک و کاهش قیمت ارز از سال گذشته  بازار ساختمان و زمین را دچار التهاب کرده است.

وی اظهار داشت: برخی مالکان برای پرداخت اقساط تسهیلات بانکی قیمت اجاره‌بها را افزایش داده‌اند و چون این تسهیلات پلکانی است هرسال افزایش قیمت اجاره‌بها ادامه دارد و این موضوع یکی از دلایل مهم در نوسان کرایه‌ها و ناپایداری اجاره‌بها در اراک است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک توضیح داد: جابه‌جایی نیروهای ادارات به بخش‌های مهاجرپذیر بعد از تعطیلی مدارس نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت اجاره‌بها در اراک محسوب می‌شود.

نوروزی گفت: سیاست توسعه مسکن اجاره به‌شرط تملیک در سال‌های قبل در بازار اجاره‌بها  اثر مستقیم داشت که این مهم ظرف چند سال اخیر در بخش دولتی صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و کاهش نرخ سود سپرده در بانک‌ها و مؤسسات مالی نیز باعث شده تا مالکان واحد استیجاری، مسکن خود را با اجاره‌بها گزاف در اختیار متقاضیان قرار دهند.

برچسب‌ها