رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: اولین جشنواره شیره انگور پزی دهستان بالا ولایت بخش مرکزی کاشمر در روستای قوژد برگزار شد.

اولین جشنواره شیره انگور پزی در کاشمر برگزار شد/ برگزاری 30 رویداد گردشگری تا پایان سال جاری

به گزارش قدس آنلاین ؛ رضا یوسفی ، عنوان کرد: اولین جشنواره شیره انگور پزی با همکاری اقامت‌گاه بوم‌گردی رمضان بیگ روستای قوژد و سازمان مردم نهاد گردشگری یادآوران میراث دیار طرثیث با هدف معرفی این محصول برگزار شد.

وی عنوان کرد: شیره انگور از گذشته‌های دور با مردم منطقه پیوند داشته و در این فصل از سال با روش‌های بومی و محلی اقدام به تهیه شیره انگور می‌کردند.

او بیان کرد: چون شیره انگور به روش خاصی و با خاک مخصوصی تهیه می‌شود به همین دلیل در تلاش برای ثبت دانش بومی فرآوری شیره انگور هستیم، برگزاری سنت شیره انگور پزی همراه با آئین خاصی است.

وی اظهار کرد: شیره انگور یک شیرینی بسیار سالم و مقوی است که خاصیت درمانی دارد و از این محصول شیرینی‌های مختلف دیگری تولید می‌شود و حتی به عنوان مربا مصرف می‌گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر افزود: با این خاصیت‌هایی که شیره انگور دارد می‌طلبید جشنواره شیره انگور پزی را برای اولین بار در شهرستان برگزار کنیم و برای سال‌های بعد نهادینه شود.


وی گفت: تلاش می‌شود شیره انگور کاشمر به عنوان محصولی ارگانیک و یک شیرینی بسیار سالم و مقوی به گردشگران معرفی شود و روش تهیه آن را به نسل جدید آموزش دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر اظهار کرد: با برند شد یک رویداد گردشگری نه تنها تاثیر بسیاری در جذب گردشگر دارد بلکه در کنار آن شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه جشنواره شیره انگورپزی یکی از رویدادهایی بوده که در اطلس رویدادهای شهرستان به استان و تهران معرفی شده است، بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای همانند جوزریزان، برداشت بادام و... هستیم که همراهی جامعه محلی را می‌طلبد.

یوسفی در پایان از برگزاری 30 رویداد گردشگری تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تلاش شده جشنواره‌های مختلف دیگری مانند جشنواره ریواس، سمنو پزان و... را نهادینه کنیم و به عنوان رویدادهای گردشگری در اطلس رویدادها قرار دهیم.

به گزار ش ایسنا؛ این جشنواره همراه با آشنایی و آموزش نحوه تولید شیره انگور ارگانیک و فروش مستقیم و با نوای گرم فریادها و اشعار محلی همراه بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها