همدان-مدیر امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ؛ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر؛گفت:هفته دولت فرصتی مغتنم به منظورارائه خدمات هرچه مطلوبتر به آحاد جامعه و به ویژه روستاییان است.

بهره برداری از پروژه حفر و تجهیز چاه مکانیکی در روستای دستجرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان باقر پورقاسمی با اشاره به پروژه مذکور؛ توضیح داد: پروژه حفر و تجهیز چاه مکانیکی روستای دستجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ، سال گذشته کلید خورد که به لطف خدا این پروژه با صرف اعتباری معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال امسال به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه پیش از این تامین آب شرب روستای دستجرد به وسیله یک حلقه چاه دیگر انجام میشد؛ عنوان کرد: با توجه به افت سطح آب های زیر زمینی در روستای مذکور؛ حفر یک حلقه چاه مکانیکی دیگر در دستور کار قرار گرفت که بر همین مبنا چاهی به عمق ۱۲۷ متر حفر و تجهیز شد.

پورقاسمی افزود:همچنین در پروژه مذکور،اجرای خط پمپاژ به طول ۳۰ متر، نصب شیرآلات، اجرای خط برق زمینی به طول ۲۰۰ متر، نصب دستگاه تله متری ، نصب تابلو برق ۳۰ کیلوواتی، نصب الکترو پمپ شناور، و اجرای ۸۰ متر فنس کشی در محوطه پیرامونی چاه عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب سالم و بهداشتی همواره از دغدغه های مااست؛ خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه مذکور؛ ۸۹۵ خانوار، با جمعیتی معادل ۳ هزارو ۶۳ نفر در روستای دستجرد از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت سال جاری، بهره برداری از فاز یک مجتمع عظیم دره نیز عملیاتی می شود؛ عنوان کرد: این پروژه شامل اجرای ۳ هزارو ۶۰۰ متر خط انتقال مخزن مادر به روستای علیصدر، و اجرای یک هزارو ۵۰۰ متر خط انتقال از روستای علیصدر به روستای حسن آباد می باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ همچنین با بیان اینکه در پروژه مذکور، ترمیم ۱۸ کیلومترخط انتقال نیز امکان پذیر شده است؛اظهارداشت: دراین پروژه؛ تجهیز خط انتقال روستای چاله کند، اجرای یک هزارو ۱۰۰ متر لوله گذاری از مخزن مادر و تجهیز یک حلقه چاه ۱۴۰ متری با صرف ۴۲ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شده است.

وی همچنین ضمن اشاره به دیگر پروژه قابل بهره برداری در شهرستان کبودراهنگ،عنوان کرد:در هفته پیش رو، بهره برداری از مجتمع آبرسانی” آقکند”نیز در دستور کار است، ضمن اینکه نصب و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن روستای قهورد علیا نیز در این هفته عملیاتی می شود.

برچسب‌ها