اولین نشست خبری علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی با اصحاب رسانه عصر امروز برگزار شد.

کارمند دولت نیستم/اصحاب رسانه منادی وحدت باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،همزمان با آغاز هفته دولت اولین نشست هم اندیشی و خبری اصحاب رسانه استان با علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در محل تالار شهر مشهد برگزار شد.
علیرضا رزم حسینی در ابتدای این مراسم گفت: خادم بودن امام رضا(ع) و مردم خراسان توفیقی است که همه تمایل به آن را دارند.
وی تصریح کرد: برای اداره استان دو مسیر وجود داشت، ابتدا اداره آن بر اساس رویه قبلی و بودجه دولتی و دومین مسیر اقدامات جدید در کنار رویه قبلی بود که ما هر دو مسیر را با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که از سال ۱۳۸۸ هر ساله در شعارهای سال به موضوع اقتصادی اشاره داشتند را اجرا خواهیم کرد. 
رزم حسینی با اشاره به اینکه دلیل تحریم های اقتصادی این است که دشمن نقطه ضعف ما را پیدا کرده و بر ان تمرکز کرده است افزود: موانعی نظیر تمرکز گرایی ،بروکراسی اداری،عدم انسجام ارکان حکومت،نزاع های سیاسی،بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن دولت،عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزه های دینی،نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه گذاران،قوانین مقررات و دستور العمل های مزاحم،عدم تناسب اختیارات و وظایف به مسئولیت ها باعث شده است انجام بسیاری از پروژه ها و فعالیت ها که باعث توسعه کشور می شود را سخت کرده است.
استاندار خراسان رضوی بیان داشت: از این رو تصمیم گرفتیم مدل مثلث اقتصادی را که به نظر ما انسجام بخش بین مسئولان؛مردم و بخش خصوصی و کارآفریننان است  را اجرا کنیم .
رزم حسینی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی امنیت سرمایه گذاری نقش اساسی دارد، افزود: نقش ائمه جمعه در مثلث توسعه اقتصادی نظاره گری است و در اجرای برنامه دخالتی نخواهند داشت و انتظار می رود که در ماه محرم و صفر و در مراسمات دینی و مذهبی بر نقش این مثلث اقتصادی فرهنگی تاکید داشته باشند.
وی با بیان اینکه در بیانیه دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب از اقتصاد به عنوان یک نکته کلیدی تعیین کننده و نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذناپذیری کشور یاد کرده اند،افزود: از این رو استان خراسان رضوی را به ۱۲ منطقه اقتصادی و بر مبنای حوزه انتخابیه ها تقسیم بندی و از روستاها به عنوان نقطه شروع ،اجرای مثلث اقتصادی را شروع کردیم و تا کنون ۸۵ شرکت مسئولیت توانمند سازی محلی در استان را پذیرفته اند و ۸۰ درصد از معین های اقتصادی بخش خصوصی هستند و بنا داریم معین های اقتصادی را تا ۱۰۰ معین ادامه دهیم.
رزم حسینی تصریح کرد:من کارمند دولت نیستم بلکه خود را وقف خدمت و ابادانی کشور کردم. هر معین اقتصادی ۶ مرحله را باید دنبال کند و اگر این مدل به خوبی اجرا شود و مورد حمایت مستمر قرار بگیرد آثار و برکات بیشماری را برای خراسان رضوی به دنبال خواهد داشت. 
وی اظهار داشت: تا امروز متوسط عقد قرار داد با معین های اقتصادی ۳ ماه است و ۳ درصد از آنها هنوز اقدامی را انجام نداده اند و ۷۲ درصد در گام اول و دوم و ۲۵درصد در گام های سوم و چهارم هستند.هر معینی که در این مسیر نتوانست ادامه دهد اجباری وجود ندارد و معین دیگری جایگزین ان خواهد شد.
رزم حسینی با بیان اینکه ۷۵۴ توافقنامه در قالب اجرای مثلث اقتصادی با اعتبار ۹۲ هزارمیلیارد تومان و ایجاد اشتعال ۱۰۷ هزار به امضا رسیده است،اظهارداشت:  در کنار مسائل اقتصادی از موضوعات و پروژه های بزرگ دیگر استان غفلت نخواهیم کرد و به روستاها توجه ویژه ای خواهیم داشت   و کسب و کار و توانمند سازی انها را در پیش خواهیم گرفت.همچنین طرح جامع  همیاران آب برای مدیریت اب و خاک را مدنظر خواهیم داشت و دانشگاه فردوسی متولی نظارت بر این طرح است و آموزش مردم، همسو کردن نهادهای اجرایی، تشکیل شورای حفاظت منابع اب شهرستان ها و ارائه گزارش ماهیانه به شورای آب و استفاده از سیستم نوین آبیری و انتقال آب  را مورد توجه قرار داده ایم.
رزم حسینی با بیان اینکه خبرنگاران باید منادی وحدت در جامعه باشند، افزود:حاشیه شهر مشهد موضوعی نیست که یک شبه برطرف شود و  برای ۳۲ دستگاه در قالب طرح نجات برای حاشیه شهر مشهد برنامه ریزی شده است و دفاتر تسهیلگری از ابتدای مهر ماه بر ای کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات این منطقه برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه منشور همدلی را در حال تهیه و تدوین داریم، تصریح کرد:ما به عنوان شورای تامین مدعی دفاع از حقوق مردم هستیم و به هیچ وجه برخورد قهری با کسانی که حقوقشان تضییع شده است را نخواهیم داشت. انتصابات بانوان در مسئولیت ها،ایجاد امنیت پایدار،توجه به حوزه ورزش وجوانان و استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه مشورتی برای دستگاه ها و وحدت در آرمان ها و اهداف و ایجاد پایانه های انرژی در مرزهای استان از جمله موارد دیگری بود که در این مراسم از سوی استاندار بیان شد.

***بودجه زیارت واقتصاد زائر

رزم حسینی در پاسخ به سوال قدس آنلاین درباره بودجه زیارت و اقتصاد زائر،افزود:نقش زیارت در اقتصاد استان بسیار تاثیر گذار است و در حوزه اقتصاد زیارت در حال برنامه ریزی هستیم .
براتی معاون زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه پاسخ به سوال قدس آنلاین درباره موضوع زیارت گفت:فرهنگ رضوی جزو اولویت های اصلی استاندار است و در حال تدوین برنامه ای با پارک علم و فناوری برای ماندگاری زائران هستیم و حدود ۱۳۷ فرصت سرمایه گذاری در ۱۲۰ منطقه خراسان رضوی که ماندگاری زائران را افزایش خواهد داد برنامه ریزی شده است و همه امورات دراستان در راستای فرهنگ  زیارت و تسهیل زائران  است .
وی افزود:سال گذشته به دلیل کمبود نقدینگی بودجه زیارت پرداخت نشد ولی این به آن معنا نیست که امور زیارت معطل باشند بلکه از محل سایر منابع فعالیت های مرتبط با زیارت اجرا و عملیاتی شد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت:رسانه در کنار نقد ها راهکار ها را نیز ارائه دهند.
جعفری افزود:مدیر و معاونان ۳۶ دستگاه اداری استان به ترتیب از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از فردا یکشنبه در محل سالن اجتماعات استانداری حضور پیدا خواهند کرد و اصحاب رسانه می توانند پرسشها ونقدهای خود را با انها مطرح کنند و این موضوع تا ابان ماه ادامه خواهد داشت ،اولین دستگاه مجموعه صمت استان خواهد بود.

دراین جلسه همچنین مدیر مسئول موسسه فرهنگی قدس با بیان اینکه نباید موضوع زیارت به عنوان هویت استان و شهر مقدس مشهد مورد فراموشی و غفلت قرار نگیرد، از مقامهای دولتی خواست تا به موضوع کاغذ مطبوعات توجه داشته باشند. وی همچنین تصریح کرد که با همفکری کارشناسان و صاحبنظران میشد مدل بهتری از مثلث توسعه اقتصادی  اجرایی و بکار گیری شود.
گفتنی است این مراسم به دلیل مدیریت ضعیف دچار حواشی زیادی بود و بارها خبرنگاران به دلیل بی توجهی به سوالات انها و گزینشی پاسخ دادن مسوولان استانداری خراسان رضوی و همچنین بی توجهی به دغدغه های معیشتی مردم ،گلایه هایی را به صورت شفاهی مطرح کردند و این رویه دربرخی موارد باعث شد تاهمهمه و درگیری لفظی پدیده امده وجو سالن متشنج شود.

برچسب‌ها