به روزرسانی اندروید Q اکنون مدت مدیدی است که در مرحله بتا قرار دارد و بسیاری از کاربران قبلاً طعم و مزه های این نسخه سیستمی را بدست آورده اند.

چرا روش نامگذاری اندروید تغییر کرده است؟

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،به روزرسانی اندروید Q اکنون مدت مدیدی است که در مرحله بتا قرار دارد و بسیاری از کاربران قبلاً طعم و مزه های این نسخه سیستمی را بدست آورده اند.

Google به دلیل نامگذاری به روزرسانی های اصلی خود با دسرها و غذاها شناخته شده است و انتخاب آن با نام "Q" کار سختی را انجام داده و منجر به گمانه زنی‌هایی شده است. امروز ، گوگل این شایعات را به پایان رساند و اعلام کرده است که آخرین نسخه اندرویدی با نام Android 10 نامگذاری شده و پایان دادن به این طرح نامگذاری مبتنی بر دسر است.

سامر سامات ، مدیر ارشد مدیریت محصولات، در یک پست اعلام کرد که از این پس، نسخه‌های اندرویدی به صورت متوالی نامگذاری می‌شوند.

این بدان معناست که به روزرسانی اصلی بعدی با نام Android 11 و سپس Android 12 و غیره نامگذاری می شود، در 10 سال گذشته ، نسخه‌های مختلف اندروید سرگرم کننده و پیش بینی شده برای طرفداران اندرویدی بوده است که حدس بزنند  به روزرسانی بعدی را با چه نامی صدا خواهند کرد با این حال ، Google موضع خود را در مورد تغییر سیستم نامگذاری روشن کرده است و اظهار داشت که این امر باعث می‌شود اسامی نسخه‌ها برای درک ساده‌تر و فراگیرتر برای جامعه جهانی اندروید فراهم شود.

به عنوان مثال ، L و R وقتی در بعضی از زبان‌ها صحبت می‌شوند ، از یکدیگر متمایز نیستند، بنابراین وقتی برخی از مردم شنیدند که Android Lollipop نسخه بعدی اندروید است برایشان گنگ بود و در مورد نسخه KitKat هم نیز همین سردرگمی‌ها بود، حتی برای کاربران جدید Android که با روال نامگذاری نا آشنا نیستند ، حتی درک این که آیا تلفن آنها آخرین نسخه را اجرا کرده است یا خیر ، مقداری سخت است، ما همچنین می‌دانیم که اندروید پای در بعضی از مناطق به عنوان دسر نیست و معنی مختلفی دارد.

نامگذاری تنها تغییر در Android نیست زیرا این سیستم عامل اکنون دارای یک نشان جدید نیز هست، روبات محبوب اندرویدی هم اکنون بخشی از آرم اندروید است و متن به جای رنگ سبز به رنگ سیاه تغییر کرده است، سمات توضیح داد که دیدن رنگ سبز برای افرادی که دارای نقص بینایی مانند کوری رنگ هستند ، سخت است و به دلیل تقویت کنتراست ، رنگ سیاه برایشان آسان تر خواهد بود.

در حالی که روال نامگذاری جدید ساده تر است اما پایان نسخه‌های اندرویدی مبتنی بر دسر و غذاها قطعاً برای اندرویدی‌ها مقداری تلخ است. شما در این مورد چه فکری می‌کنید؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها