معاون دادستان مشهد گفت: موضوع تمرد از دستور یک زائر عراقی از طرف پلیس به دادستانی اعلام شد که از آن‌ها خواسته شد برای آنکه این زائر از پرواز جا نماند و مشکلی برای او ایجاد نشود، پلیس از پیگرد قضایی صرف‌نظر کند.

پیوند ایران و عراق  از هم گسستنی نیست

اواخر هفته گذشته تصویری از یک بانوی عراقی و یکی از مأموران نیروی انتظامی در رسانه‌ها منتشر شد. در این میان رسانه‌های وابسته و معاند که از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به رابطه دوستانه و حسنه ملت ایران و عراق سوءاستفاده می‌کنند، دوباره دست به کار شدند و سعی کردند این بار از یک اتفاق که در پی یک سوءتفاهم رخ داده بود، یک مسئله سیاسی ایجاد کنند و موجب خدشه‌دار شدن رابطه دوستی جدایی‌ناپذیر بین دوملت شوند.

در این تراژدی شوم رسانه‌های معاند و وابسته در اقدامی هماهنگ، آتشبار رسانه‌ای را سمت پلیس هدف گرفته تا به آن واسطه نوکری و سرسپردگی خود را به اربابان نشان دهند و از طرفی ضربه خود را به هر دو ملت زده باشند.

 پلیس گلایه‌مند، دعوت به گذشت شد

در حالی که تلاش رسانه‌ای معاندان باز هم بی‌ثمر ماند، روز گذشته قاضی سیدجواد حسینی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۴ مشهد به خبرنگار قدس گفت: روز واقعه که چند روز پیش بود، از سوی پلیس فرودگاه تماسی با بنده گرفته شد و اعلام شد، دو نفر از مأموران نسبت به رفتار یکی از زائران عراقی گلایه‌مند هستند و در این زمینه خواستار پیگیری شدند.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: در همان زمان بنده به آن‌ها اعلام کردم با توجه به اینکه افراد مورد اشاره مسافر هستند و زمانی هم تا فرا رسیدن وقت پرواز به سمت موطنشان باقی نمانده، درصورت امکان از اعلام گزارش و پیگیری قضایی از سوی مأموران مذکور خودداری و به نوعی گذشت شود تا آن‌ها بتوانند سر موقع به کشور خود برگردند.

 هیچ شکایتی از سوی زائران نشده است

قاضی حسینی ادامه داد: چه در آن زمان و چه در حال حاضر هیچ گونه شکایت و یا پیگیری از سوی زائران عراقی مبنی بر ضرب و جرح به دستگاه قضایی منعکس نشده است.

معاون دادستان در همین زمینه به نحوه ایجاد درگیری در فرودگاه مشهد اشاره و در این رابطه هم عنوان کرد: طبق بررسی‌های ما مشخص شد که در ایست و بازرسی خانم‌ها، یکی از مسافران در مقابل انجام وظیفه مأموران مقاومت و به آن‌ها توهین کرده و در ادامه خانم عراقی با یکی از مأموران درگیر می‌شود. برهمین اساس هم مأموران از این نکته گلایه و ماجرا را به دستگاه قضایی منعکس کردند.

 با سوءاستفاده‌گران برخورد قاطع می‌شود

وی همچنین به موج سواری‌های احتمالی برخی افراد وابسته هم واکنش نشان داد و در این باره هم هشدار داد: این گونه نیست که رابطه دوستانه و حسنه دو ملت به این آسانی‌ها مورد خدشه قرار بگیرد، از سویی اگر افرادی در داخل کشور بخواهند از این ماجرا سوءاستفاده و دست به اقدامات مجرمانه‌ای بزنند، بدانند که دستگاه قضایی با تمام توان و قدرت با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

 پاسخ ناجا: درصورت نیاز فیلم ماجرا منتشر خواهد شد

از سوی دیگر روز گذشته خبری به نقل از سردار نوریان، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در رسانه‌ها منعکس شد که در آن خبر آمده بود: در فرودگاه مشهد و در حالی که زائران و مسافران مشغول انجام امور مربوط به سفر بوده‌اند، یکی از چهار زائر زن بحرینی مسافر نجف بیهوش و اورژانس فرودگاه به ‌سرعت برای امدادرسانی به ایشان حاضر می‌شود.

 وی افزود: در پی این مسئله، پلیس فرودگاه برای نظم‌بخشی به امور، مردم تجمع‌کننده در اطراف زائر بحرینی را به متفرق شدن دعوت می‌کند که در این میان، یک بانوی عراقی بدون اطلاع از موضوع و بدون هیچ دلیلی به یکی از مأموران پلیس حمله می‌کند و می‌کوشد ‌به صورت او سیلی بزند که از واکنش پلیس ‌به این مسئله و تلاش او برای جلوگیری از سیلی خوردن چنین تلقی می‌شود که پلیس، زائر عراقی را ضرب و جرح کرده است. سردار نوریان با اشاره به واکنشی بودن این رفتار مأمور پلیس فرودگاه در مقابل رفتار غیرمنتظره زائر عراقی اضافه کرد: بعد از این ماجرا، مراتب دلجویی از این بانوی عراقی و همسرش در مشهد و همچنین با اعزام مقامات کنسولگری ایران در نجف به منزل ایشان صورت پذیرفت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه به دستور فرماندهی نیروی انتظامی، این پرونده همچنان در داخل‌ در دست بررسی است، اطمینان داد چنان که کوچک‌ترین سهوی در این ماجرا متوجه پلیس باشد، با مأمور خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سالانه میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف منطقه ‌به ‌ویژه عراق به ایران سفر می‌کنند و با احترام به کشورشان بازمی‌گردند. اتفاقاتی از این دست کاملاً نادر است. البته تلاش خواهد شد همچون گذشته، حتی از بروز چنین امور ناخواسته‌ای ‌جلوگیری شود. سردار نوریان در پایان با اشاره به اینکه فیلم این حادثه نزد پلیس موجود است، ‌ اعلام کرد: در صورت اصرار رسانه‌های معاند و مغرض بر سوءاستفاده از حادثه فرودگاه مشهد، نیروی انتظامی آمادگی انتشار این فیلم را دارد.

***

با توجه به فضاسازی رسانه‌های معاند در آن سوی مرزها که این بار هم مانند سال گذشته و در نزدیکی فرا رسیدن ایام اجتماع بزرگ و پرشور اربعین حسینی صورت گرفته است، پیشنهاد می‌شود همان طور که ناجا اعلام داشته فیلم این حادثه نزد آن‌ها موجود است، نسبت به انتشار آن قبل از دیگر سوءاستفاده‌های احتمالی اقدام شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها