معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان گفت: ۶۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز در پارک علم و فناوری خراسان داریم که بیش از ۱۲۰۰ نفر از جوانان ما در این شرکت‌های فناور مشغول به کار هستند.

فعالیت ۶۰ شرکت پارک علم و فناوری خراسان در حوزه نفت و گاز

به گزارش قدس آنلاین، مهندس داوود تفضلی در نشستی خبری پیرامون برگزاری «اولین تور فناوری وزارت نفت از گروه تخصصی و مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان» که در محل دفتر پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: در ۴ الی ۵ شهریور ماه شاهد افتتاح واجرای تور فناوری صنعت نفت در پارک علم و فناوری خراسان خواهیم بود.

وی در خصوص تاریخچه‌ شکل‌گیری گروه تخصصی نفت و گاز در پارک علم و فناوری خراسان گفت: فعالیت پارک علم و فناوری خراسان از سال ۸۱ شروع شد و ما از سال ۸۹ گروه تخصصی انرژی را با محور فعالیت در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آغاز کردیم که فقط ۵ شرکت در ابتدا در حوزه انرژی  فعالیت داشتند.
معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: در سال ۹۱  برای اینکه در یک ساختار قانون‌مند فعالیت خود را ادامه بدهیم، مجوز مرکز رشد تخصصی را از وزارت علوم اخذ کردیم و در حال حاضر در مجموع در مرکز رشد و گروه تخصصی انرژی در پارک علم و فناوری خراسان بالغ بر ۶۰ شرکت فعالیت می‌کنند.   پارک علم و فناوری خراسان  به نوعی در میان پارک‌های علم و فناوری کشور به عنوان یکی از پارک‌های پیش‌رو در حوزه صنعت نفت و گاز است.  
تفضلی در پاسخ به این پرسش که «چرا در خراسان به دنبال صنعت نفت و گاز رفتید و در پارک علم و فناوری در سطح انرژی متمرکز شدید؟»، گفت: به دلیل ظرفیت‌های موجود در استان، به ویژه در صنعت گاز تصمیم گرفتیم که در این بخش متمرکز شویم.
وی افزود: در سطح استان شرکای استراتژیکی درحوزه انرژی داریم به خصوص شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد یا خانگیران، شرکت گاز خراسان رضوی، منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق که در استان خراسان فعالیت می‌کنند. وجود این شرکت‌ها در بخش خصوصی استان  در حوزه قطعه‌سازی باعث شد که به سمت تشکیل گروه تخصصی و حوزه انرژی برویم. ۶۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز در پارک علم و فناوری خراسان داریم که بیش از ۱۲۰۰ نفر از جوانان ما در این شرکت‌های فناور مشغول به کار هستند.
معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه «ما در سال ۹۶ تور فناوری صنعت گاز را برای اولین بار در استان برگزار کردیم»، افزود: ما در این تور توانمندی‌های شرکت‌ها را در قالب نمایشگاهی از دستاوردهای آنها عرضه کردیم. هدف از تورهای فناوری صنعت گاز این است که متخصصین این حوزه با دستاوردها و توانمندی‌های حوزه نفت و گاز پارک علم و فناوری خراسان آشنا شوند.
تفضلی خاطر نشان کرد: علت برگزاری این نوع تورها، آشنایی با ظرفیت‌هایی‌ست که در استان جود دارد. یکی از رسالت‌های پارک علم و فناوری بازاریابی و بازارسازی برای شرکت‌های بخش خصوصی است که در پارک علم و فناوری خراسان عضو هستند.   این‌گونه شرکت‌های ذی‌ربط را با مشتری‌ها اتصال می‌دهیم تا بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و محصولات و توانمندی‌های خودشان را معرفی کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها