سهیل موفق معتقد است انتخاب های امسال در بخش ملی مبتنی بر کیفیت و در راستای جایگاه و شأن مخاطب بوده است و هرچقدر آثار بهتر و متنوع تری در این فستیوال حضور داشته باشند، می توانیم به سال آینده و اکران بهتر امیدوارتر باشیم و جایگاه واقعی این ژانر را در اکران پیدا کنیم.

در راستای شأن جشنواره و مخاطب حرکت کردیم/ با تمام قوا به سمت جهانی شدن و استانداردسازی ژانر کودک برویم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سهیل موفق کارگردان سینمای کودک و عضو هیئت انتخاب بخش ملی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با اشاره به این که برگزاری این جشنواره مطلقاً جنبه تشریفاتی ندارد، گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان یکی از فستیوال های معتبر دنیاست که همه فیلمسازان، داوران و فعالان حوزه کودک، نوجوان و خانواده در دنیا به خوبی آن را می شناسند و بارها در این جشنواره حضور پیدا کرده اند و اتفاقاً حساب ویژه ای هم روی آن باز می کنند.

وی در ادامه افزود: از سویی دیگر این جشنواره آئینه تمام نمایی از تولیدات ژانر کودک و نوجوان ما در طول یک سال است و همان گونه که جشنواره فیلم فجر سال سینمایی را در ژانرهای دیگر رقم می زند، جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم به رشد سینمای کودک کمک می کند. گرچه معتقدم بهتر است ژانر کودک و خانواده نیز بیش از این در جشنواره فجر مورد توجه مسئولان قرار گیرد. اما نکته مهم اینجاست که جریانات سینمای کودک نباید فقط به ایام برپایی جشنواره معطوف و محدود شود، بلکه باید آن را در کل سال سینمایی تعریف و بررسی کرد و از مولفه ها و شیوه های نوینی که در سراسر دنیا برای پیشبرد هرچه بهتر این ژانر استفاده می شود، بهره گرفت.

خلق ابرقهرمان در سینمای کودک را جدی بگیریم

این فیلمساز در ادامه عنوان کرد: مباحثی مانند خلق قهرمان و ابر قهرمان در سینمای کودک امری بسیار ضروری است و باید خود را به استانداردهای جهانی نزدیک تر کنیم. بر همین اساس راه طولانی در پیش داریم و اگر قرار باشد این مسیر به درستی پیموده نشود قطعاً ژانر کودک در چند سال آینده با شکست بسیار بدی مواجه خواهد شد.

عضو هیئت انتخاب بخش ملی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاک های انتخاب آثار تصریح کرد: در این دوره از جشنواره تاکید ما بر اهمیت و برتری کیفیت بر کمیت بوده است، به همین دلیل دنبال انتخاب هر فیلمی نبوده ایم بلکه به ساختار، محتوا و نوع نگرش فیلمساز و قصه ای که روایت شده، توجه کردیم و سعی مان بر این بوده در راستای شأن و جایگاه جشنواره و مخاطب حرکت کنیم و فیلم هایی را انتخاب کنیم که مخاطبانش مشخص باشند و بدانیم چه طیفی از مخاطبان طرفدار این فیلم ها هستند.

موفق تاکید کرد: به نظرم هرچقدر جشنواره قوی تری داشته باشیم و آثار بهتر و  متنوع تری در این فستیوال حضور داشته باشند، می توانیم به سال سینمایی آینده و اکران بهتر امیدوارتر باشیم و جایگاه واقعی این ژانر را در اکران پیدا کنیم. بنابراین باید با تمام قوا در جهت پیشبرد اهداف خود به سمت جهانی شدن و استانداردسازی این ژانر حرکت کنیم و امیدوارم در سال های آینده شاهد رشد بهتر و بیشتری در اکران فیلم های کودک و نوجوان و خانواده در کشور و مرزهای فراتر از آن باشیم.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 28 مرداد تا چهارم شهریور به دبیری علیرضا تابش در اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها