سخنگوی شورای صنفی نمایش ضمن اشاره به طرح پیشنهاد «حذف سرگروه‌های سینمایی» در این شورا، تأکید کرد فعلاً این طرح در حد گمانه‌زنی است و قطعاً تا پایان سال تغییری در اکران نخواهیم داشت.

حذف سرگروه‌های سینمایی در حد یک گمانه‌زنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش  در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حذف سرگروه‌های سینمایی در شرایط فعلی اکران وجود دارد یا خیر گفت: این مسئله به عنوان یک طرح و پیشنهاد به شورای صنفی نمایش مطرح شده و هنوز درباره آن تصمیمی گرفته نشده است.

وی توضیح داد: معمولا برای جابه جایی و یا تغییر سرگروه‌های سینمایی در پایان سال و همزمان با نگارش آیین‌نامه اکران سال جدید تصمیم گرفته می‌شود، چرا که در حال حاضر سرگروه‌های سینمایی قراردادهای خود را بسته‌اند و نسبت به فیلم‌های در نوبت اکران تعهد داده‌اند و موظف به عمل به تعهدات خود هستند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد: در حال حاضر اگر سرگروه‌های سینمایی تخطی از قانون داشته باشند، تغییر می‌کنند. اما مسئله حذف کامل سرگروه‌های سینمایی از اکران نیز می‌تواند امکان‌پذیر باشد که در چنین شرایطی با چرخه اکران آزاد مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی بازار اکران تبدیل به عرضه و تقاضا می‌شود، تاکید کرد: دیدگاه ها در این زمینه متفاوت است، برخی معتقد هستند که اگر چنین مسئله‌ای رخ دهد، تنها فیلم‌های بفروش اکران می‌شود و فیلم‌هایی که در چرخه اکران و در گیشه پایین‌تر هستند از نمایش باز می‌مانند و هر سینماداری به دنبال اکران فیلم‌های پرفروش است.

فرجی در عین حال تأکید کرد: از سوی دیگر هم برخی معتقد هستند اگر چرخه اکران آزاد عملی شود، کیفیت آثار به دلیل ایجاد رقابت در اکران، بالا می‌رود. تاکید می‌کنم که بحث حذف سرگروه‌های سینمایی در حد یک گمانه‌زنی است و هر اتفاقی که بخواهد رخ دهد، در پایان سال مشخص می‌شود.

برچسب‌ها