خراسان شمالی- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فعالیت ۷۵۳ پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک در این استان خبر داد.

فعالیت ۷۵۳ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر علی نظری ضمن گرامیداشت روز پزشک، اظهار داشت: تعداد کل پزشک متخصص در این استان ۲۴۸ نفر است.

وی تعداد پزشکان عمومی استان خراسان شمالی را ۳۵۰ نفر ذکر کرد و افزود: در این استان ۱۳۴ نفر دندانپزشک مشغول به فعالیت هستند.

نظری خاطرنشان کرد: ۲۱ نفر فوق تخصص در خراسان شمالی به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه پزشکان عمومی فعال بیمارستان ها در بیمارستان امام علی(ع)  یک طرحی و سه پزشک رسمی خدمت می کنند، تصریح کرد: تعداد پزشکان بیمارستان امام حسن(ع) یک نفر طرحی و دو نفر رسمی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعداد پزشکان بیمارستان بنت الهدی را یک پزشک طرحی و دو رسمی، بیمارستان امام رضا(ع) را یک نفر طرحی و یک پزشک رسمی، و بیمارستان امام خمینی شیروان را پنج طرحی و یک پزشک رسمی ذکر کرد.

 نظری افزود: در بیمارستان هاشمی رفسنجانی سه پزشک طرحی، تعداد پزشکان بیمارستان شهدای فاروج را چهار پزشک طرحی، جاجرم چهار پزشک طرحی و در بیمارستان پورسینای آشخانه دو پزشک طرحی خدمت می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با کمبود چه رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در این استان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی به رشته‌های فوق تخصصی نظیر روماتولوژی، ریه، خون، هماتولوژی بالینی، هماتولوژی اطفال، جراحی عروق، سوختگی و جراحی قلب نیاز بیشتری دارد.

برچسب‌ها