گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از اجرای ۳۷ پروژه در سه حوزه گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی بمناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

افتتاح ۳۷ پروژه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان،،شهرود امیرانتخابی، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای انعکاس جلوه های از تلاش خدمتگذاران نظام و تعامل بخش خصوصی در راستای آبادانی ایران زمین خواند و ضمن تجلیل از مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: ارائه عملکرد دولت باید بصورت شفاف صورت گیرد.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه بوده است و زمینه تحقق این امر و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت، بیان اقدامات و عملکرد دولت به شهروندان است.

این مقام مسئول از هفته دولت به عنوان گفتمان وحدت‌ بخش و آینده‌محور یاد کرد که تبیین موضوعات مختلف را به دنبال داشته است.

امیرانتخابی به بیان اقدامات قابل اجرا از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان طی هفته دولت پرداخت و افزود: در این هفته ۳۷ پروژه در سه حوزه گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی با حجم سرمایه گذاری و اعتباری بالغ بر ۵۴۰میلیارد ریال افتتاح و امکان اشتغال تقریبی ۲۰۰ نفر ایجاد می شود.

وی ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع سرمایه گذاری برای طرح های مذکور را تامین شده از سوی بانکها دانست و یادآور شد: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی تامین شده که اتمام طرح سالمسازی ساحل چمخاله و ۵ پروژه حوزه میراث فرهنگی با محوریت بازگشایی بخش شرقی قلعه رودخان، ساماندهی مناره صومعه سرا، افتتاح فاز اول سایت موزه اسب ریسه و محوطه سازی حمام مریان را با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در بر داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد دفاتر خدمات مسافرتی معتبر با خدماتی منحصر به فرد را عنصری قابل اتکا در امر توسعه گردشگری استان خواند و از افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در رشت با میزان سرمایه گذاری دو میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر خبر داد.

امیرانتخابی همچنین به افتتاح ۲۲ واحد هتل و بوم گردی در شهرستانهای آستانه اشرفیه،انزلی، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن،ماسال، رودبار، تالش، رضوانشهر، آستارا و لاهیجان اشاره کرد و گفت: سه کارگاه صنایع دستی طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها