مقام‌های آمریکایی ضمن ارائه آمار 79 خودکشی طی هفت ماه اخیر در نیروی هوایی این کشور، از تعطیلی موقت یک پایگاه هوایی در ایالت کارولینای جنوبی خبر دادند.

فاکس نیوز: ۷۹ عضو نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ خودکشی کرده‌اند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه «فاکس نیوز» گزارش داده است که تنها از ابتدای سال جاری میلادی، ۷۹ نظامی آمریکایی عضو نیروی هوایی این کشور بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش افزایش شدید میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در نیروی هوایی این کشور، پایگاه نیروی هوایی «شا» در ایالت کارولینای جنوبی این کشور را به تعطیلی موقت کشانده است.

قرار است این پایگاه نیروی هوایی سه روز در ماه‌های آگوست و سپتامبر تعطیل شود تا به بازیابی روحی نیروهای مستقر در این پایگاه کمک شود. «کریستوفر روتون» ۳۵ ساله، «جاستین استریکلند» ۲۶ ساله و «خوزه لینز» ۲۸ ساله طی همین یک سال اخیر در این پایگاه نیروی هوایی جان خودشان را گرفتند.

طبق گفته مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی، میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در امسال تقریبا دو برابر خودکشی در سال گذشته میلادی بوده و این نگرانی وجود دارد که سال ۲۰۱۹ به مرگبارترین سال نیروی هوایی آمریکا از منظر خودکشی تبدیل شود.

بنا بر گزارش فاکس نیوز، طی ۵ سال گذشته به طور متوسط در هر سال ۱۰۰ مورد خودکشی در نیروی هوایی آمریکا انجام گرفته است.

«دِرِک اومالی» فرمانده پایگاه هوایی شا در کارولینای جنوبی، چهارشنبه هفته گذشته با انتشار فیلمی در فیسبوک، اظهاراتی درباره تعطیلی موقت این پایگاه مطرح کرده بود.

طبق برنامه اعلامی این سرهنگ نیروی هوایی ارتش آمریکا، ۳۰ آگوست (هشتم شهریور)، ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) و ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) پایگاه هوایی شا تعطیل می‌شود تا با پرسنل درباره سلامت ذهنی و روانی‌شان صحبت شود.

«کیلت رایت» سرگروهبان یکم عضو این پایگاه هوایی در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی درباره وضعیت ناگوار روحی در این پایگاه هشدار داده است.

او گفت: «ما بیشتر از هر کشور دیگری خلبانان و کمک خلبانان نیروی هوایی خود را در خودکشی از دست می‌دهیم و حتی بیشتر از جنگ، در خودکشی آنها را از دست می‌دهیم. اگر کاری انجام ندهیم، احتمال دارد ۱۵۰ تا ۱۶۰ عضو پرسنل نیروی هوایی‌مان را در سال ۲۰۱۹ از دست بدهیم».

این عضو نیروی هوایی آمریکا به دلایل اصلی منجر به افزایش میزان خودکشی در نیروی هوایی این کشور اشاره نکرده، اما گفته است که معمولا مشکلات مربوط به روابط شخصی و مسائل انضباطی در نیروی هوایی، وجه مشترک این خودکشی‌ها بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها