جعفر قناد باشی گفت: علت اصلی تحرکات نظامی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را باید در عملیات ارتش سوریه برای آزاد سازی استان ادلب جستجو کرد، عملیاتی که با هدف ریشه کن کردن بقایای تروریست‌ها در سوریه در حال اجراست و با پایان این عملیات سوریه آمادگی لازم برای بازپس گیری منطقه جولان را خواهد یافت.

سوریه بزودی آمادگی بازپس‌گیری جولان را خواهد یافت/ احتمال اینکه حملات در عراق کار صهیونیست‌ها باشد، ضعیف است

جعفر قناد باشی کارشناس بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان گفت: آنچه دو روز گذشته در قالب تحرکات مختلف نظامی از جانب رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان روشنی از عجز این رژیم در عدم موفقیت راه اندازی جنگ علیه ایران است. عدم تضعیف مقاومت نیز از جمله موضوعاتی است که رژیم صهیونیستی را ناامید و درمانده کرده است. در شرایطی که رژیم صهیونیستی به انتخابات نزدیک می شود دستاوردی برای ارائه به صهیونیستها ندارد، لذا آقای نتانیاهو برای جلب افکار عمومی ناچار به ارائه برگ برنده ای است. آنچه این روزها توسط رژیم صهیونیستی در حمله به سوریه و لبنان دیده شده ناشی از عدم توفیق اسرائیل در معامله قرن است؛ حتی کمترین نشانه‌ای از تحقق معامله قرن هم می‌توانست انگیزه خوبی برای سران این رژیم در جلب افکار عمومی خود باشد که به منصه ظهور نرسید.

 وی دراین باره افزود: سران رژیم صهیونیستی علی رغم شهرک سازی ها؛ زد وخوردها و کشتار فلسطینیان همواره نتوانسته‌اند شرایط را در مناطق اشغالی آرام کنند. این موضوع نیز چالشی است که اسرائیل با آن مواجه است. قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران و سرنگونی پهباد آمریکایی و اینکه اسرائیل نتوانست آمریکا را به جنگ منطقه ای علیه ایران وادار کند منجر به اقداماتی شده که اثرات آن در حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان مشهود است.

کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: موضوع حمله به عراق براساس مستندات از سوی برخی گروه‌های وابسته به آمریکا صورت گرفته است. شواهد حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی توانایی انجام تحرکات نظامی در عراق را ندارد، گرچه برخی خبرگزاریها آن را به رژیم صهیونیستی نسبت دادند. آقای نتانیاهو در تلاش بود تا قبل از نزدیک شدن به زمان انتخابات با فشارهای نظامی مختلفی به ایران و محور مقاومت برای خود امتیاز کسب کند؛ آنها کوشیدند عربستان سعودی و امارات را علیه ایران وارد جنگ کنند و با حمایت خود موجبات پیروزی این دو کشور را در عرصه یمن فراهم کنند. با آنکه رژیم صهیونیستی از طریق لابی با غربی ها تلاش بسیاری کرد اما هیچ یک  از خواسته هایش هرگز محقق نشد.

جعفر قناد باشی گفت: موفقیت های قابل توجه جنبش انصارلله و حزب الله لبنان نیز یکی از دلایل اقدامات انفعالی رژیم صهیونیستی است. با توجه به اخطارهای سید حسن نصرالله در پاسخ دهی به عملیات رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد این رژیم درشرایط دشوارتری قرار بگیرد. حمله پهپادی به سوریه تنها برگ برنده آقای نتانیاهو بود که نه تنها محقق نشد بلکه اسرائیل را در شوک بزرگ هشدارهای سید حسن نصرالله برای حمله جدیدی در خود فرو برده است.

 وی دراین باره تصریح نمود: خمپاره اندازی به سوی اسرائیل از سوی حماس نیز خفت دیگری برای سران این رژیم کودک کش به شمار می‌رود؛ رژیمی که ابایی از به شهادت رساندن فلسطینی ها در مسیر بازگشت از راهپیمایی ندارد. قطعاً سران صهیونیستی باید منتظر اقدامات عملی حزب الله لبنان با یک پاسخ دندان شکن باشند؛ بی شک یک بار دیگر ضعف رژیم صهیونیستی با اقدامات ایذایی و ضعیف خود آشکار شد و نشان داد این رژیم در موقعیت وانفسایی قرار دارد و نگرانی آنها از معادلات منطقه‌ای که به ضررشان تمام شده به شدت عیان شده است.

این کارشناس بین الملل تصریح نمود: علت اصلی تحرکات نظامی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را باید در عملیات ارتش سوریه برای آزاد سازی استان ادلب جستجو کرد، عملیاتی که با هدف ریشه کن  کردن بقایای تروریست ها در سوریه در حال اجراست و با پایان این عملیات سوریه آمادگی لازم برای بازپس گیری منطقه جولان را خواهد یافت. اسرانیلی ها تلاش کردند تا دولت سوریه را به حمله به مناطق مسکونی ادلب متهم کنند تا بتوانند از این طریق آمریکا و ترکیه را وارد معرکه کنند. بی شک توان دولت سوریه روز به روز بیشتر می‌شود و  اسرائیل نگران از دست دادن جولان است از این رو با تلاش های ضعیف و انفعالی به دنبال برتری خود در منطقه است؛ در حالی که ابتکارعمل همچنان در اختیار محور مقاومت است و موازنه قدرت به سمت سنگین تر شدن وزنه محور مقاومت پیش می رود و دوستان آمریکا در منطقه و خود رژیم صهیونیستی در حال ضعف وزوال هر چه بیشتر هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها