یزد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: سالانه ۹۵ میلیون مترمکعب آب در شهرستان اردکان مصرف می‌شود که از این میزان ۷.۸ درصد در بخش صنعت و حدود ۸۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

۸۰ درصد آب اردکان در بخش کشاورزی مصرف می شود

به گزارش قدس آنلاین به روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، مهدی جوادیان زاده درجلسه شورای حفاظت منابع شهرستان اردکان که با حضور فرماندار اردکان و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزارشد  با بیان این که روند افت سطح آب زیرزمینی در سال‌های گذشته نگران‌کننده است،اظهار داشت: این روند به گونه ای است که در مناطقی مانند چاه‌افضل اردکان ۳۰ سانتی‌متر افت سطح آب زیرزمینی در سال را تجربه کرده‌ایم.

وی افزود: برای این منطقه که شوری آب بالا بوده، دوره خاموشی چاه‌ها را از ۶۰ روز به ۴۵ روز کاهش داده‌ایم اما ادامه این روند و خشک‌شدن چاه‌ها کشاورزی منطقه را نابود می کند.

جوادیان زاده تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند کشاورزی باعث مدیریت منابع آب شده و کشاورزان را از خاموشی چاه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

فرماندار اردکان نیز در این نشست وضعیت اردکان را در برداشت بی‌رویه از منابع آبی اضطراری دانست و گفت: اگر عزمی برای حفظ منابع آبی وجود دارد؛ باید برای کل کشور اجرایی شود و انتظار می‌رود برای حفظ سهمیه آبی استان تلاش بیش‌تری صورت گیرد.

بهروز شهابی زاد ای‌سی بالای آب، کمبود منابع و کیفیت پایین آن‌ها  را از ویژگی های منابع آبی شهرستان اردکان برشمرد و افزود: بهبود این وضعیت نیازمند توجه مدیران آب استان است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تصمیم‌گیری متفاوت براساس وضعیت کشت شهرستان‌ها و شرایط آبی هر منطقه، گفت: حفظ فضای سبز شهری ضرورتی اجنتاب‌ناپذیر برای تعدیل و تصفیه هوای شهر است و درزمینه کشت گیاهان کم‌آبخواه باید کار اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها