همدان- نماینده مردم همدان در مجلس گفت: پروژه آبرسانی به همدان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به همدان در سال ۱۳۸۳ است که بعداز گذشت ۱۵سال علیرغم تصویب در مجلس شورای اسلامی همچنان بلاتکلیف است

پروژه آبرسانی به همدان بلاتکلیف است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفترنماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی حمیدرضا حاجی بابایی پیرامون پروژه آبرسانی به همدان گفت: پروژه آبرسانی به همدان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به همدان در سال ۱۳۸۳ است که بعداز گذشت ۱۵ سال علیرغم تصویب در مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف است.

وی گفت: با وجود پیگیری های مستمر و جلسات متعدد با مدیران ارشد در وزارت نیرو وسایر دستگاههای اجرایی مرتبط تاکنون؛ این پروژه با مشکل جدی تامین منابع پایدار و سالم مواجه است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به همین منظور و با هدف تبیین ضرورت تعیین تکلیف نهایی این پروژه حیاتی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور مکاتبه و ضرورت تصمیم گیری در خصوص منبع جدید با توجه به این که این مهم موکول به بعداز جلسه مشترک این سازمان با وزارت نیرو شده است، یادآوری شد.

وی گفت: به منظور تاکید بر ضرورت پیگیری این مصوبه سفر رهبری و با عنایت به نیاز همدان به این پروژه آبرسانی برای تعیین تکلیف منبع بلند مدت آب همدان و اعتبارات مربوط به طرح تامین آب شرب همدان با وزیر نیرو مکاتبه کردیم.

حاجی بابایی تاکید کرد: طرح تامین آب شرب همدان با توجه به کمبود شدید منابع آبی در سفر مقام معظم رهبری به همدان در سال ۱۳۸۳ مطرح و با پیگیری های متعدد به تصویب رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم پیگیری های صورت گرفته متاسفانه با گذشت سالیان به دلیل کمبود اعتبارات، پیشرفت فیزیکی طرح تاکنون ۶۳ درصد است که باید با توجه به برنامه های عملیاتی که برای این طرح تعریف شده آب شرب همدان به میزان ۵۱۵ میلیون مترمکعب تأمین شود که مطالعات لازم در این زمین صورت گرفته و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

وی بیان داشت: در نامه به وزیر نیرو در خصوص کل اعتبارات مورد نیاز مبلغ ۸۰۰۰ میلیارد ریال قید شده است.

حاجی بابایی اظهار داشت: علاوه براین مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای پروژه های تکمیلی این طرح در لیست اعتبارات مورد نیاز قرار دارد که در نامه به وزیر نیرو به آن اشاره شده است.

وی گفت: تعیین تکلیف قطعی منبع آب شرب بلند مدت شهر همدان در سال جاری با توجه به مکاتبات سازمان برنامه و بودجه کشور و پیش بینی تخصیص اعتبار اجرایی در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ به میزان سالانه یک هزار  میلیارد ریال دراین نامه از وزارت نیرو درخواست شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای خرید شیرآلات و اتصالات و تملک طرح اضطراری و افزایش اعتبارات سال جاری حداقل به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به عنوان موارد دیگری که در نامه به وزیر نیرو آمده است اشاره کرد.

وی گفت: در این راستا جلسات متعددی باحضور استاندار همدان ودیگر نماینده مردم همدان در مجلس و مسئولین و مدیران ارشد دولت تشکیل شده است و تاحصول نتیجه پیگیر این پروژه هستیم.

برچسب‌ها