زنجان- مدیر صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان زنجان گفت: قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری منعقد شده است.

جایگاه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی نادیده گرفته می شود

به گزارش خبرنگار قدس انلاین : موسوی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان زنجان  درنشست خبری صبح امروز (دوشنبه ) که  به بمناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان  برگزار شد گفت :در استان  ۱۷هزار و ۷۰۰بازنشسته کشوری  وجورد دارد که این تعداد در مجموع  ۵۰میلیارد تومان حقوق دریافت میکنند.

 موسوی  با اشاره به ارایه خدمات رفاهی و بیمه ای به بازنشستگان گفت: خانه امید در راستای ارائه  خدمات رفاهی، تسهیلات،سفرهای زیارتی و سیاحتی و...به بازنشستگان فعالیت دارد.

وی با اذعان به اینکه منابع صندوق کفاف حقوق ها را نخواهد کرد ادامه داد: وقفه ای در پرداخت ها نداریم  و  خوشبختانه  دولت به تعهداتش عمل کرده است و حقوق بازنشستگان بدون واسطه و دخل و تصرفی به حسابشان واریز می شود.

موسوی گفت:  در سال گدشته ۴۸۰۰وام ضروری پرداخت شد و بیش از دو میلیارد تومان وام به واجدین شرایط پرداخت شده است .

 موسوی با مهم شمردن  خدمات بیمه تکمیلی درمان و وضعیت درمان این قشر ادامه داد: در سال جاری قرار داد یک ساله بیمه تکمیلی منعقد شده است.

این مسئول با بیان اینکه الکترونیکی بودن خدمات امکان صد ور بازنشستگی از طریق صندوق  را ممکن ساخته است اظهارداشت:همزمان با سراسر کشور همایش بزرگداشت بازنشستگان برگزار و ازبازنشستگان  نخبه و نمونه  وورزشکاران برتر  تجلیل می شود.

موسوی محورهای بازنشسته نخبه را در شش محور علوم آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کار افرینی، ایجاد اشتغال،فعالیتهای عام المنفعه، ورزش و ایثار و فداکاری ذکر کرد.

ابوالحسن ضرغامی مدیر اجرایی خانه امید نیز در ادامه با اشاره به فعالیتهای اجتماعی  بازنشستگان کشوری در خانه امید ،سلامت و شادابی را از فعالیتهای مهم خانه امید ذکر کرد.

وی  با بیان اینکه با خدمات گردشگری قراردادی منعقد شده است  گفت: امسال  ۷۰۰ سفر برای بازنشسنگان  پیش یینی شده است.

ضرغامی  با تاکید بر ارتباط مستقیم خانه امید  با بازنشستگان افزود: خدمات آموزشی، دوره های پیشگیری از آلزایمر،ورزشی گردشگری و... به بازنشستگان تحت پوشش صندوق ارائه می شود.

  تقی سالک مسئول کارگروه ورزش صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان نیز در خاتمه با تاکید بر اینکه مدیران دستگاههای اجرایی و استانداری دیدگاه درستی نسبت به صندوق بازنشستگی ندارند و جایگاه بازنشسته ها دردستگاهای اجرایی مرتبط ضعیف است گفت:  باید اتاق فکری از بازنشسته ها در دستکاههای مربوطه تشکیل و از ظرفیت مجموعه ۱۸هزار نفری بازنشسته استفاده شود.

سالک افزود: جشنوار ه ورزش و سلامت  از اردیبهشت سال جاری دررشته های دارت، شطرنج ،شنا ،تنیس و ...  آغاز شده و چهل نفر از بازنشستگان انتخاب شدند و نفر ات برتر به مسابقات کشو ی اعزام خواهند شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها