مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات و استاندارد کردن فضای باغ پرندگان تا پایان شهریور امسال به این مجموعه مهلت داده شده است، متذکر شد: این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست و مسؤولان این مجموعه باید اقدامی عاجل کنند.

باغ پرندگان مشهد تا پایان شهریور استاندارد نشود تعطیلی آن قطعی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی اظهار کرد: ادامه فعالیت باغ پرندگان شرق کشور در مشهد با وضعیت موجود مورد قبول محیط زیست استان نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت این مجموعه با توجه به فضای غیراستاندارد و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی مورد تائید این اداره کل نیست.

وی با تاکید بر اینکه باغ پرندگان مشهد به هیچ وجه از نظر محیط نگهداری فضای مناسبی برای پرندگان و گونه‌های ارزشمند موجود در آن نیست، تصریح کرد: ادامه این وضعیت موجب به خطر افتادن حیات گونه‌ها می‌شود.

همتی ضمن بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات و استاندارد کردن فضای باغ پرندگان تا پایان شهریور امسال به این مجموعه مهلت داده شده است، متذکر شد: این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست و مسؤولان این مجموعه باید اقدامی عاجل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: قفس‌های نگهداری پرندگان استاندارد نیست و شرایط لازم برای فراهم کردن محیط فعالیت طبیعی پرندگان را ندارد و همین امر می‌تواند سلامت پرندگان را تهدید کند.

وی تاکید کرد: در صورت برطرف نشدن ایرادات و نواقص، تعطیلی و جلوگیری از ادامه فعالیت این مجموعه با هدف حفاظت از گونه‌های موجود در آن قطعی است.

گفتنی است؛ باغ پرندگان مشهد نخستین باغ پرندگان منطقه شرق کشور است که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده است و در این مجموعه انواع پرندگان از سراسر دنیا و گونه‌های بسیار کمیابی از ایران و قاره‌های آسیا و آفریقا نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها