۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 668195

اخیرا تحقیقاتی در رابطه با اینکه آیا تفاوتی بین تخم مرغ های سفید و تخم مرغ های قهوه ای یا رسمی وجود دارد، صورت گرفته است.

آیا تفاوتی بین تخم مرغ‌های سفید و قهوه‌ای وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، بدون شک تخم مرغ غذایی بسیار ارزشمند و غنی برای رشد استخوان و عضله است. تخم مرغ که به دلیل داشتن پروتئین زیاد از کیفیت غذایی بالایی برخوردار است ، به تازگی سوژه جدیدی برلای برای بحث و بررسی محققان شده است.

همانطور که مشخص است ، تخم مرغ به شکل سفید یا قهوه ای در بازارها وجود دارد. از نظر برخی افراد ، این تفاوت رنگ در بخش های پوسته تخم مرغ اهمیت چندانی ندارد؛ با این حال ، برخی از مشتریان تفاوت بین تخم‌ مرغ های زرد و سفید را زیر سوال می برند.

تفاوت های تغذیه ای

گرچه تاکنون در این باره نظرات مختلفی وجود داشته است ، اظهارات کارشناسان نشان می دهد که اساساً بین این دو تخم مرغ تفاوت اساسی وجود ندارد.

در این فرایند تحقیق ، طعم ، سبک پخت و پز یا مقادیر غذایی تخم مرغ به عنوان پایه مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت. با توجه به همه این معیارها ، ثابت شده است که هیچ تفاوتی بین تخمهای پوسته زرد و سفید وجود ندارد.

بنابراین ، تفاوت؛ نمی تواند فراتر از سطح بصری یا روانی باشد. در هر دو شکل تخم مرغ، هیچ تفاوتی در میزان پروتئین یا ویتامین وجود ندارد. بنابراین ، رنگ تخم مرغ فقط مورد توجه افرادی است که در فرآیند بسته بندی آن را طبقه بندی میکنند.

اگرچه هیچ تفاوتی بین این دو تخم مرغ وجود ندارد ، مشتریان می توانند بر اساس ترجیح خاص خودشان  خرید کنند. به همین دلیل ، آنها قبل از اینکه در بازارها به فروش بر اساس رنگ های خود گروه بندی می شوند برسند.

 وجود تخم مرغ در مکانهای مختلف در بازار باعث می شود فکر کنید که بین این دو نوع تخم مرغ تفاوت های آشکاری وجود دارد. برخی از متخصصان ، توانایی مرغ در استتار در برابر خطرات خارجی را دلیل تفاوت رنگ در پوسته ها عنوان می کنند. تخم مرغ ها نه تنها از نظر رنگ ، بلکه بعضی اوقات تفاوت های سایه و خط دارند. تخمهای زرد در برخی مواقع نیز ممکن است قهوه ای باشد.

تخم مرغ‌های قهوه‌ای گران‌تر هستند

تحقیقات نشان می دهد اینکه افراد چرا موقع خرید دستشان به سمت تخم مرغ های سفید یا زرد میرود کاملاً روانشناختی هستند.

یک ادعا این است که رنگ پوسته تخم مرغ توسط لوب های گوش مرغ تعیین می شود. برخی از مرغها ممکن است نلوب گوش قهوه ای و برخی دیگر سفید داشته باشند.

تا به امروز گفته می شود تخم مرغ های قهوه ای از کیفیت بهتری برخوردار هستند. با این حال ، هیچ معیاری برای اثبات با این ادعا وجود ندارد. با این حال امروز ، این اعتقاد منجر به اختلاف قیمت خاصی شده است. اگرچه هر دو تخم مرغ یکسان هستند ، اما در بعضی از بازارها تخمهای قهوه ای می توانند کمی گرانتر به فروش برسند.

تخم مرغ های جوان ضخیم تر هستند

در این میان برخی از تخم های سخت پوست  و برخی از تخم ها نازک هستند. این هیچ ارتباطی با رنگ تخم مرغ ندارد. سختی تخم مرغ معمولاً با توجه به جوان بودن یا پیر بودن مرغ تعیین می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها