بیماران باید شرایط کمبود برخی اقلام دارویی بر اثر تحریم ها را درک کنند و از انبار کردن دارو در منازل خودداری نمایند تا داروهای مورد نیاز به صورت عادلانه بین همه بیماران توزیع گردد.

بیماران از ذخیره کردن داروها خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: گاهی مشاهده می شود برخی بیماران دارو های مورد استفاده خود را چند برابر مصرف مورد نیاز تهیه کرده و در منازل ذخیره می کنند.
دکتر علی روحبخش افزود: ذخیره کردن داروها باعث می شود توزیع عادلانه دارو بین بیماران صورت نگیرد و برخی بیماران برای تهیه دارو با مشکل روبرو شوند.

وی اظهار داشت: بر اثر ذخیره کردن دارو کمبودهایی در زمینه برخی داروها مانند "وارفارین" مورد نیاز بیماران قلبی و "وین کریستین" مورد استفاده بیماران سرطان خون کودکان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون کمبودهایی در برخی داروها از قبیل داروهای مورد نیاز بیماران خاص به ویژه سرطان و ام. اس مشاهده می شود گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این دارو ها در داروخانه های امام، هلال احمر، ۲۲ بهمن و حضرت رسول (ص)  در مشهد و چند داروخانه خصوصی بزرگ این شهر موجود است.
دکتر روحبخش افزود: با اقدامات در حال انجام کمبودهای دارویی مدیریت می شود و از بیماران و مردم تقاضا می شود کمبودهای دارویی خود را از طریق شماره تلفن ۳۸۷۶۲۴۰۷ اطلاع رسانی کنند.
وی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی دایر است که ۶۰۰ مورد آنها در شهر مشهد فعالیت دارند.
مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ۴۰ داروخانه جدید در شهر مشهد طی سال جاری تاسیس می شود.
وی تاخیر در پرداخت مطالبات را یکی از مشکلات داروسازان خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: شیوه پرداخت مطالبات از سوی بیمه ها باعث شده است داروخانه ها در تامین و توزیع داروهای بیماران خاص که ۹۰ درصد آن را بیمه ها می پردازند با مشکل جدی روبرو  شوند.

منبع:صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها