بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار سرعت بخشی به روند پروژه مرمت خانه آیت الله شیخ حسن آل عصفور واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر شد.

امام جمعه بوشهر خواستار بازسازی خانه آیت الله شیخ حسن آل عصفور شد

به گزارش قدس آنلاین؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در بازدید از مسجد جمعه و همچنین مجلسی (خانه) آیت الله شیخ حسن آل عصفور افزود: مسجد جمعه یکی از مساجد کهن در بوشهر است و مجلسی شیخ حسن آل عصفور نیز یکی از بناهای فرهنگی قدیمی جهان تشیع و ایران است.

وی بیان کرد: این مسجد و مجلسی یادگار بزرگان، فرهیختگان و علمای بزرگی مثل شیخ حسن، محمد علی، خلف، عبدالعلی و شیخ محمد آل عصفور است که در تاریخ تشیع همچون ستارگانی پرفروغ و بی غروب درخشیده‌اند.

صفایی بوشهری ادامه داد: مسجد جمعه و مجلسی شیخ حسن آل عصفور در گذشته مرکز حضور، آموزش و تدریس علما و محل عبادت بزرگان و حوادث بزرگ تاریخی مثل مشروطیت و تاریخ بزرگ مبارزه با انگلیس بوده است.

وی افزود: این مسجد و بنای مجلسی مدت هاست که دچار فرسودگی شده  و اکنون با پیگیری ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی اقداماتی صورت گرفته و این ۲ بنا محفوظ مانده اما نیازمند تعمیرات است.

صفایی بوشهری ادامه داد: در بازدیدی که از مجلسی شیخ حسن آل عصفور صورت گرفت مشخص شد که تعمیرات متوقف شده و باید هر چه سریع‌تر تکمیل و به سرانجام برسد.

برچسب‌ها