البرز- ‌فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری نوجوان ۱۶ ساله‌ای که با سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد اقدام به ۲۱ فقره برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان در سطح کشور کرده بود، خبر داد.

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله با ۶۰۰ میلیون کلاهبرداری اینترنتی‌

به گزارش قدس آنلاین؛ سرهنگ مهدی فضلی علیشاه گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این که طی دو مرحله مبلغ ۲۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از کارت بانکی وی برداشت شده است، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این مبلغ از حساب نامبرده برداشت شده و به حساب فرد دیگری واریز شده که پس از دعوت به پلیس فتا در خصوص موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و با توجه به این که تحقیقات نیز صحت گفته‌های وی را تایید می‌کرد تحقیقات وارد مرحله جدیدتری شد و با انجام اقدامات پلیسی در نهایت محرز شد که فردی که به حساب بانکی وی دسترسی داشته و از کارت بانکی‌اش سوء استفاده کرده، پسر ۱۶ ساله اوست که بلافاصله با هماهنگی‌های صورت گرفته در شهر جدید هشتگرد دستگیر شد.

وی گفت: نامبرده پس از انتقال به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ  ابتدا منکر هرگونه برداشت اینترنتی شد اما در مواجهه با مستندات موجود، به ۲۱ فقره کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از اطلاعات حساب افراد در شهرهای مختلف کشور اقرار کرد.

سرهنگ فضلی علیشاه تصریح کرد: این پسر ۱۶ ساله در خصوص تبلیغات خرید اپلیکیشن در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به ورود به درگاه خرید اینترنتی می‌کرد و از این طریق اطلاعات حساب طعمه‌های خود را به سرقت برده و متعاقبا حساب آنها را خالی می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه میزان کلاهبرداری متهم ۶۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است اظهار کرد: تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

برچسب‌ها