الهیار ملکشاهی گفت: عملکرد قوه قضائیه در چند وقت اخیر عملکرد مثبتی بود و نشان داد هنگامی که افراد جرمی را مرتکب می‌شوند باید با جرائم آنان به دور از ملاحظات سیاسی و طیفی برخورد کرد. شرط ماندگاری اعتماد و حمایت مردم نسبت به اقدامات دستگاه قضائی به تداوم برخورد قوه قضائیه با مفاسد بستگی دارد.

عملکرد دستگاه قضائی موجب از بین رفتن امضاهای طلایی شده/ برخورد قاطع با مفاسد موجب تقویت مدیران پاک دست می‌شود

الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره عملکرد اخیر قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی و مبارزه با مجرمان بدون توجه به طیف سیاسی این افراد، اظهار داشت: قوه قضائیه نهادی سیاسی نیست و نباید به عملکرد و اقدامات این قوه نگاه سیاسی داشت. عملکرد قوه قضائیه در چند وقت اخیر خصوصاً با ورود آقای رئیسی عملکرد مثبتی بود و نشان داد هنگامی که افراد جرمی را مرتکب می شوند باید با جرائم آنان به دور از ملاحظات سیاسی و طیفی برخورد کرد. متقابلاً طیف های سیاسی هم نباید از هیچ مجرمی حتی اگر از افراد متبوع خود باشند، حمایت کنند.

الهیار ملکشاهی ادامه داد: از همان ابتدا که آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شدند، امیدواری بالایی در بین عموم جامعه پدید آمد. البته چنین امیدواری و انگیزه ای در داخل دستگاه قضائی نیز ایجاد شد و علتش این است که آقای رئیسی فردی بود که در دوره های مختلف در دستگاه قضائی حضور داشته و نسبت به موضوعات و مسائل این قوه آشنایی و اشراف کامل دارد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: برخوردهایی که با مفاسد و مجرمان بزرگ صورت گرفته برخوردهای قاطع و به دور از مصلحت اندیشی بوده است. مردم با چنین روندی به برچیده شدن فساد بسیار امیدوارند که البته شرط ماندگاری اعتماد و حمایت مردم به تداوم برخورد قوه قضائیه با مفاسد بستگی دارد، یعنی دستگاه قضائی باید این مسیر را ادامه بدهد تا دیگر فردی جرأت نکند تخلفی را انجام و یا به آن دستور بدهد.

نماینده مردم کوهشدت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاهدیم که در پی این برخوردها تقریباً امضاهای طلایی از میان رفته است و از سوی دیگر، کسانی که تصمیم گیر هستند در تمامی موضوعات خصوصاً مباحث مالی احتیاط های لازم و قانونی را دارند.

وی همچنین اظهار کرد: به نظرم برخورد صریح و قاطع با مفاسد اقتصادی و سیاسی موجب تقویت مدیران میانی پاک دست می شود، در واقع افرادی که سالم هستند با امیدواری و علاقه کار می کنند و کارشان دیده می شود. از سوی دیگر، افرادی که خلافکار و مجرم هستند با چنین برخوردهایی فضا را برای خودشان ناامن و پر هزینه می بینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها