۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کد خبر: 668454

یادداشت

اتحادیه ها را به رسمیت بشناسید، صنعت قوت می گیرد

هبت الله فاضلی، رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران

 عبــور از روش‌های ســنتی تولید کــه منجر به اتــلاف وقت، هزینه و انرژی می‌شــود و راندمان کار را کاهش می‌دهد، یکی از موضوعات اصلی و خواست اتحادیه تولید آلومینیوم از دولت است . تا با همکاری هرچه بهتر و اعطای تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان در به‌روز شدن این صنعت ایفای نقش کنند.

 توانمنــدی جوانان ایرانی در صنعت آلومینیوم منجر بــه ارتقای کیفی و کمی تولید این محصول شــده است؛ بنابراین توجه دولت به تأمین ذخایر مــواد اولیه، قانون‌گذاری مطلوب و برنامه‌ریزی اصولی از مهمترین موضوعاتی است که میتواند علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور، صادرات آلومینیوم به کشورهای منطقه را نیز افزایش دهد.

 تصمیمات کلان اقتصادی، بانکی، مالیاتی و تعدد مراکز تصمیم‌گیرنده در این زمینه، شرایط را برای سرمایه‌گذاری در این صنعت مشکل کرده است.

 وجود ماشین‌آلات پیشرفته و توانمندی‌های بالای ایــران در صنعت آلومینیوم با تأکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید منجر به اشتغال‌زایی در این بخش شده، بسیاری از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته به خارجی‌ها واگذار می‌شد، اینک در کشور انجام می‌شود.

توان تولید آلومینیوم ایران بسیار بالاست، اما اســتفاده 100 درصدی از این توان وابسته به حمایت‌های دولت به خصوص در امور مالی و تسهیلات بانکی است.  هماهنگــی زیرمجموعه‌هــای دولــت و توجه نمایندگان مجلس در تصویب و حمایت از قوانین ارتقای صنعت نیاز اصلی امروز کشــور است که متأسفانه چنین اهتمامی به صورت 100درصدی در نماینــدگان مجلس یا زیرمجموعه‌های دولت دیده نمی‌شــود.

عــدم اعتقاد دولــت به حضور سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از صنعت و بها ندادن به اتحادیه‌ها و سندیکاهاســت که توانایی کشور را در این زمینه کاهش می‌دهد.  صادرات 25 درصدی پروفیل آلومینیوم ایران به کشــورهایی چون سوئد و آلمان و امکان افزایش حجم صادرات بیانگوی توان بالای کمی و کیفی جمهــوری اســامی در این صنعت اســت که حمایت‌های جدی‌تــر از آن، می‌تواند به افزایش صادرات به سایر کشورها منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها