غلامرضا کحلکی گفت: افرادی مثل ترامپ در انتخابات شعارها و وعده هایی می دهند، اما هدف برای آنها مهم است و ترامپ هدف اقتصادی دارد. آقای ترامپ به دنبال بازارهای بزرگ دنیا برای اقتصاد آمریکاست، فلذا اگر او روزی از گفت و گو و مذاکره با ایران شعاری داد و از لغو تحریم ها سخن گفت بیانگر فریب افکار عمومی برای دست یابی به پیروزی انتخاباتی است.

لغو محدود تحریم های ایران بازی انتخاباتی ترامپ برای پیروزی در انتخابات است

غلامرضا کحلکی کارشناس امنیت بین الملل و مطالعات تروریسم در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص چرایی مطرح شدن موضوع رفع برخی محدودیتهای تحریمی ایران توسط آمریکا گفت: آنچه این روزها به عنوان مذاکره و رفع برخی از تحریم ها از جانب غرب با محوریت آقای ترامپ شنیده می شود را باید از دیدگاه رسانه ای و با نگاه انتخاباتی در سفری به گذشته و دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار داد؛ زمان رقابت آقای ترامپ با خانم هیلاری کلینتون. انتشار خبر استفاده آقای ترامپ از بانکهای اطلاعاتی نشان داد وی با استفاده درست از موج پوپولیستی ایجاد شده و رسانه ای به صورت ویژه ای به نفع خود بهره برداری می کند. آقای ترامپ با توئیت هایش معروف است و اعتقادی به استفاده از رسانه های کلاسیک ندارد، بنابراین در انتخابات آتی آمریکا برای پیشبرد اهداف خود از رسانه های نوین بیشترین بهره برداری را به عمل می آورد چرا که به درستی ضریب کارکرد و عملکرد بالای رسانه های نوین را می شناسد.

وی دراین باره افزود: آقای ترامپ به این نکته واقف است که از موج تبلیغات رسانه ای می توان به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.اگر چه رسانه ها به افراد و به مخاطبان نمی گویند چگونه فکر کنند اما به آنها دست کم اینگونه می فهمانند که به چه چیز بیاندیشند و فکر کنند؛ شاهد این ادعا نیز تاثیر تبلیغات و جنگ رسانه ای ترامپ از روی آوردن عده ای به وی شد که حتی تا پیش از آن نیز از اینکه به صورت شفاف اعلام کنند که ترامپ  گزینه انتخاباتی آنهاست خجالت می کشیدند اما در نهایت تلاش همان  ترامپی های خجالتی و به صحنه آمدن آنها باعث شد که تمام گمان ها در خصوص انتخاب خانم هیلاری کلینتون نقش بر آب شود و در نهایت سکان اداره دولت آمریکا به دست آقای ترامپ بیفتد.

کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: مسوولان جمهوری اسلامی ایران با توجه به این نکته که در انتخاب دولتمردان در ساختار جمهوری مسائل و موضوعات با دور اول ریاست جمهوری تفاوت می کند باید به این مهم دقت کنند که رئیس جمهوری که در دور دوم پیروز می شود ممکن است در بسیاری از شعارهای دور قبلی تجدید نظر کند، در حالی که انتخاب کنندگان هم  انتظار آن را ندارند؛ از این رو ممکن است انتخاب های ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری وی برای جمهوری اسلامی ایران پر مخاطره تر از سیاست هایی شود که در دور اول اعمال کرده است؛ از این جهت آنچه امروز به عنوان لغو برخی تحریم های نفتی یا گفت و گوهای دیپلماتیک عنوان می شود در آینده ای نه چندان دور می تواند به ضرر جمهوری اسلامی باشد و ترامپ کمترین بهایی به آنها ندهد.

غلامرضا کحلکی گفت: یک اقتصاددان می داند فردی که هدف برای او نهایت غایت است و برای رسیدن به هدف به هر ابزاری دست می زند همانند آقای ترامپ برای پیروزی انتخاباتی می تواند با هدف قرار دادن ایران به موفقیت خود دست یابد. افرادی مثل ترامپ در انتخابات شعارها و وعده هایی می  دهند، اما هدف برای آنها مهم است و ترامپ هدف اقتصادی دارد. آقای ترامپ به دنبال بازارهای بزرگ دنیا برای اقتصاد آمریکاست، فلذا اگر او روزی از گفت و گو و مذاکره با ایران شعاری داد و از لغو تحریم ها سخن گفت بیانگر فریب افکار عمومی برای دست یابی به پیروزی انتخاباتی است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: باید مراقب این گفته ها باشیم چرا که رفته رفته به انتخابات نزدیک می شویم و ترامپ در فضای انتخاباتی از ابزار رسانه برای تاثیر گذاری بر توده خوب استفاده می کند، توده ای که خطر جنگ با ایران برایشان مهم است؛ لذا آقای ترامپ و نخبگان الکترالی که می خواهند آقای ترامپ را انتخاب کنند به دنبال ترسیم فضای غیر واقعی در برابر چشم توده مردم هستند. ترامپ می خواهد از طریق رفتارهای پوپولیستی وانتشار اینگونه اخبار واطلاعات بر جامعه توده آمریکا و الکترالها تاثیر بگذارد تا در نهایت بتواند دور دوم ریاست جمهوری خود را تجربه کند.

برچسب‌ها