معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین مسئله در خراسان رضوی توسعه و ترویج فرهنگ رضوی است.

مهم‌ترین مسئله در خراسان رضوی توسعه و ترویج فرهنگ رضوی است

به گزارش قدس آنلاین ،  محمدصادق براتی ظهر امروز در آئین رونمایی از کلیپ‌های چندرسانه‌ای سبک رضوی اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در خراسان رضوی توسعه و ترویج فرهنگ رضوی است که اقداماتی نیز تاکنون صورت گرفته اما این اقدامات می‌تواند گسترده‌تر باشد به طوری که وقتی زائران و مسافران از مرزهای ورودی شهر مشهد وارد می‌شوند، چهره شهر را رضوی ببیند.

وی افزود: برای این امر از دستگاه‌های فرهنگی در بخش دولتی و هم‌چنین بخش خصوصی انتظار همراهی و حمایت داریم.

براتی در ادامه خاطرنشان کرد: کلیپ‌های چندزبانه سبک زندگی رضوی، شامل عشق و محبت، کرامت، شوق زیارت، فرصت تغییر، فرصت مهربانی و فرصت عاشقی است، این کلیپ‌ها در دو موقعیت مکانی متفاوت ایران و اروپا و به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو تنظیم شده است.

در ادامه مراسم جعفر مروارید مدیرکل ارشاد خراسان رضوی اظهار داشت: جهت ترویج فرهنگ بنابر وظیفه اداره کل ارشاد از کلیپ‌های چند رسانه‌ای حمایت به‌عمل آمده است. زیارت یک وجه از زندگی ایرانی و اسلامی است و تنها یک جلوه از زیارت در شهر مشهد است.

وی افزود: هدف از این کلیپ‌ها، گفت‌وگوهای بین فرهنگی است، زبان بین‌المللی، زبان توجه به هنر است که محوریت این کلیپ‌ها را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محسن علوی مشاور استاندار در امور روحانیت در این مراسم تصریح کرد: بهترین سبک زندگی، سبک زندگی اهل بیت(ع) است. در اندیشکده آرمان‌شهر معنوی تمرکز بر الگوسازی سبک زندگی است و  شعارش هم «پیشرو در ارائه سبک زندگی معنوی» است. 

مدیر پژوهشکده آرمان‌شهر معنوی افزود: باید از تمام امکانات برای رشد معنوی این شهر استفاده کنیم. خدمت در این شهر خاص است و لبیک گفتن به فرمایش پیامبر(ص) است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها