سطح کشت گلخانه ای در خراسان رضوی از ۱۴۰ هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۴۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

کشت گلخانه ای در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزراش قدس آنلاین ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از یک واحد گلخانه ای در شهرستان سبزوار گفت: کشت گلخانه ای از محورهای اقتصاد مقاومتی و از اولویت های جهاد کشاورزی است.

سید هاشم نقیبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان به بهره برداری رسیده است افزود: هم اینک ۱۳۰ هکتار فضای گلخانه ای در استان در دست اجراست که با ساخت واحدهایی که در کارگروه ملی به تصویب رسیده است تا پایان سال ۲۴۵ هکتار کشت گلخانه ای در خراسان رضوی بیشتر می شود.
وی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آب موجود در خراسان رضوی حمایت از کشت گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های  وزارت جهاد کشاورزی است و با ارائه تسهیلات از متقاضیان این بخش حمایت می شود.
 مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم در این مراسم گفت: سطح زیر کشت گلخانه ای در این شهرستان از ۲۰ هزار متر مربع  در سال ۹۲ به ۱۲۰ هزار متر مربع در سال کنونی  افزایش یافته است.
منصور برغمدی افزود: همچنین با رویکرد اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی ۱۰ هزار متر مربع گلخانه های کوچک هر یک با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با توجه به بحران آب و کمی بارندگی ترویج کشت گلخانه ای از برنامه های جهاد کشاورزی سبزوار است که منجر به مدیریت مصرف آب و افزایش تولید و درآمد بیشتر کشاورزان می شود.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار  دارد.

ایرنا

برچسب‌ها