۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 668615

با قبول درخواست نخست وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان، بحران برگزیت وارد مرحله جدیدی شد.

موافقت ملکه انگلیس با تعلیق پارلمان

به گزارش قدس آنلاین ایرنا گزارش داد ملکه انگلیس روز چهارشنبه با درخواست بوریس جانسون نخست وزیر این کشور برای تعلیق پارلمان، موافقت کرد.

الیزابت دوم ملکه انگلیس درخواست دولت برای تعلیق پارلمان این کشور به مدت پنج هفته را پذیرفت.

جانسون صبح امروز (چهارشنبه) با ملکه در مورد تعلیق پارلمان از هفته دوم سپتامبر (اواسط شهریور ماه) تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر)، کمتر از دو هفته قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، صحبت کرد.

این اقدام، زمان موجود برای نمایندگان مخالف پارلمان را به منظور تصویب قوانین جدیدی که مانع از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می شود، ‌ محدود می‌کند.

جانسون که در پی ناکامی «ترزا می» برای تحقق برگزیت، سکان دولت را برعهده گرفت اصرار دارد که به هرقیمتی انگلیس را ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند. این در حالی است که بیشتر قانونگذاران انگلیس مخالف خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هستند.  

جانسون در نامه ای به نمایندگان پارلمان اعلام کرد که پارلمان فعلی باید تعلیق شود. جانسون در عین حال، تلاش برای بازداشتن نمایندگان پارلمان از به تعویق انداختن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را کاملاً غیرواقعی دانست و گفت: زمان کافی برای نمایندگان در پارلمان وجود دارد تا در مورد اتحادیه اروپا، برگزیت و موضوعات دیگر، ‌ بحث و گفت و گو کنند.

در همین حال، ‌ «جرمی کوربین» رهبر حزب «کارگر» انگلیس که حزب اصلی مخالف دولت است، ‌ تصمیم جانسون برای تعلیق پارلمان را تهدیدی برای دموکراسی این کشور برشمرد.  

بوریس جانسون قصد دارد تا سخنرانی ملکه انگلیس برای گشایش پارلمان را عقب بیاندازد و بدون مزاحمت نمایندگان، برگزیت را محقق سازد. ۳۱ اکتبر (۹ آبان) آخرین مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است و داونینگ استریت و بروکسل درباره چگونگی برگزیت به بن بست رسیده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها