یزد - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : استان یزد با دارا بودن ۲هزارو۴۵۲هکتارباغات زیتون از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول نهمین استان تولید کننده زیتون کشور محسوب می شود.

یزد، نهمین استان تولید کننده زیتون کشوراست

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمد حسین ملانوری با اشاره به شرایط اقلیمی استان و کمبود منابع آبی، سیاست کلی سازمان را ترویج و حمایت از محصولات کم آبخواه و پربازده از جمله زیتون برشمرد و اظهارداشت : جایگزینی این محصول با کشتهای پرآبخواه و دارای بازدهی کم در استان  ضروری است .

وی افزود : سطح زیرکشت زیتون استان ۲ هزارو ۴۵۲ هکتاراست  که از این میزان ۱ هزارو ۷۳۸هکتار بارور و ۷۱۴ هکتار به صورت نهال بوده که عمدتا در شهرستانهای یزد و اردکان قرار گرفته اند.

ملانوری تصریح کرد : عمده ترین آفت محصول زیتون پسیل زیتون است و کشاورزان استان با بهره گیری از آموزشهای کارشناسان بخش، آبیاری و تغذیه مناسب امسال بیش از ۲۴۰۰ تن محصول زیتون از باغات استان برداشت کرده اند.

معاون جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه از کل محصول برداشت شده ۱ هزارو ۶۸۰ تن زیتون سبز جهت کنسرو و مقدار ۷۲۰ تن زیتون رسیده برای استحصال روغن به واحدهای فرآوری ارسال می گردد گفت :

 امیدواریم امسال بیش از ۷۲ تن روغن از محصول زیتون استحصال شود که در این زمینه ۶ واحد روغن گیری در سطح استان آماده ارائه خدمات به زیتون کاران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها