میانگین بارندگی در استان خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه بلند مدت ۶۴ درصد افزایش داشته است.

میانگین بارندگی در خراسان رضوی ۶۴ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۲۴ میلیمتر باران در شهرستان های مختلف خراسان رضوی باریده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته نیز ۱۴۱ درصد افزایش یافته است.

محسن عراقی زاده میانگین بارندگی در شهر مشهد را طی این مدت حدود ۳۴۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت ۳۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش دارد.
وی اظهار داشت: در این مدت میانگین بارندگی در تمام شهرستان های خراسان رضوی نسبت به دوره آماری بلند مدت و همچنین مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.
عراقی زاده بیشترین میزان افزایش باران در سال زراعی جاری را مربوط به شهرستان بردسکن دانست و گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۴۲ میلیمیتر باران در این شهرستان باریده است که این مقدار نسبت به دوره آماری بلند مدت ۱۶۴درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان تربت حیدریه کمترین افزایش بارندگی در این مدت را داشته است افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۷۷ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت ۹ درصد افزایش یافته است.
میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر می باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها