خراسان شمالی- رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: صنعت آبنبات در استان عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی قابل عرضه در سطح ملی و بین المللی است.

صنعت آبنبات در استان یکی از ظرفیت های قابل عرضه در سطح بین المللی است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد صمدی در نخستین جشنواره شهر آبنبات بجنورد که شب گذشته در منطقه گردشگری بش قارداش برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره در راستای بهبود رونق تولید معرفی و برندسازی آبنبات برگزار شد.
وی افزود: آبنبات سوغات شهرهای خراسان شمالی است که بحران سازی نشده، اما در صورت انجام این مهم می تواند از تجارت آن ارزش افزوده فراوانی را نصیب استان و کشور کرد.
وی از آبنبات بجنورد به عنوان یکی از سوغات اصیل بجنورد یاد کرد و افزود: به دلیل کیفیت ممتازی که آبنبات دارد از آوازه بسزایی برخوردار از که با ظرفیت صادرات را نیز دارد.
صمدی اهمیت معرفی آبنبات بجنورد در سایر استان‌های کشور نیز تاکید کرد و خواستار حضور بیشتر این صنف در نمایشگاه های داخلی و خارجی به جهت معرفی بیشتر آن شد.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه صادرات منجر به رونق اقتصادی استان و کشور می شود گفت: در این زمینه باید تولیدکنندگان آباد بجنورد تلاش بیشتری بر صادرات محصولات خود داشته باشد.

برچسب‌ها