امام جمعه مشهد در خصوص حاشیه‌های هفته دولت خطاب به‌دولتمردان، گفت: فشارهای معیشتی زندگی مردم را سخت کرده‌ است شما به‌دنبال حاشیه سازی هستید، این توسعه زیر ساخت روستایی است؟

فشار اقتصادی زندگی مردم را سخت کرده، حاشیه سازی نکنید

به‌گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در خصوص مصادیق تقوا یکی از مصادیق آن را دین‌مداری دانست و گفت: این جمله به‌معنای قرار دادن دین در تمام ابعاد زندگی است.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌اینکه انسان‌ها بر دو قسم هستند، ادامه داد: دسته‌ای همیشه در عالم بچگی می‌مانند و تنها در دوره‌های مختلف زندگی نیازهایشان متفاوت می‌شودد، این افراد تنها به‌فکر خوراک و پوشاک هستند.

«برخی هیچ‌گاه از خوشگذرانی سیر نمی‌شوند»

وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند؛ این افراد هیچ‌گاه از لذت و خوشگذرانی سیر نمی‌شوند و هر زمان که در مسیر لذایذ قرار گیرند بالاتر از آن را طلب می‌کنند و چنانچه دست نیابند رنج می‌برند و در مقام شهوت رانی افسار گسیخته‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: زندگی برای این افراد پس از مدتی عبث می‌شود.

امام جمعه مشهد با توصیه به‌جوانان مبنی بر اینکه هر کس این‌گونه زندگی می‌کند از زندگی خسته می‌شود، ابراز کرد: مقابل چشم شما ممکن است غذایی لذیذ جلوه داشته باشد، اما چنانچه زندگی را این‌گونه گذراندید زندگی خسته کننده می‍‌شود.

وی با اشاره به‌گروه دوم یادآورشد: گروه دیگر زندگی را فراتر از مادیات می‌بینند، این‌ها زندگی را بالاتر از این‌ها فرض می‌کنند، خود را با گوسفند برابر نمی‌دانند از خود می‌پرسند، چنانچه بخواهم اراده داشته باشم چه باید کنم؟ در هر اندیشه و فکری قرار بگیرید نمی‌توانید برای زندگی هدف قرار دهید و دین نداشته باشید، چنانچه در سایه دین قرار نگیرید زندگی انسانی با هدف و اراده شکل نمی‌گیرد.

دین زندگی را هدفمند می‌کند

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه دین زندگی را هدفمند می‌کند، تصریح کرد: دین انسان را در کمال قرار می‌دهد، اراده انسان را سازنده می‌کند و می‌گوید چگونه باید زندگی کرد تا به‌هدف خداگونگی رسید؛ به‌طور کلی دین  راه رسیدن به‌هدف در برابر ما قرار داده است.

امام جمعه مشهد خطاب به‌جوانان بیان کرد: دین با احساسات نمی‌تواند اثرگذار باشد، جوانانی که در دین احساساتی هستید و باورمندی خود را در دین با اندیشه و فکر تقویت می‌کنید، تنها چیزی که دین را در زندگی پیاده می‌کند تقوا است.

وی مصداق تقوا را دین‌مداری دانست و ابراز کرد: چنانچه دین محور زندگی قرار گیرد زندگی شما، انسانی و با اراده و هدفمند می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: این عزیزان 38 سال به‌عنوان دو الگوی قطعی در برابر بینش همه دولتمردان برای دولت مردی نظام قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مشهد به‌بیان برخی ویژگی‌های شهید رجایی پرداخت و افزود: شهید رجایی اعلام کرد من مقلد امام هستم با بیان این دوجمله قصد داشت دو مطلب را ثابت کند اول اینکه ایشان فردی متدین بود و به‌عنوان شیعه مقلد مجتهد زمان بود، خاصیت دومی که شهید رجایی در این ادعا اعلام کرد برای اینکه نشان دهد مدیریت سیاسی و فرهنگی این شخص چگونه است، تمام مدیریت خود را در سایه خواسته‌های رهبر نظام قرار داد.

هفته دولت در سال جاری با حاشیه‌هایی همراه بود

وی این دو ویژگی را بر هر دولتمردی لازم دانست و متذکرشد: متاسفانه در هفته دولت امسال با مشکلی رو به‌رو شدیم، قبل از هفته دولت هیئت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسید و ایشان فرمودند دولت نباید حاشیه ساز باشد، ولی متاسفانه در برنامه‌های هیئت دولت شاهد نقض این رهنمود و فرمایش رهبری شدیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌حاشیه سازی دولت در این هفته، خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه مراسمی برپا کردند، زن‌ها آرایش کرده با سربرهنه و لباس‌های مخصوص نشستند آیا حاشیه سازی از این بدتر؟ منظره فوق العاده بدی بود آن‌هایی که در خبرگزاری دیدند برآشفتند، چنانچه بخواهیم از اسناد کشور مراسم جشن کشف حجاب رضاخان را پیدا کنیم شاید از آن جریان چیزی کم نیاورد، بلکه بدتر هم بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌نقض قانون حجاب در مراسم رسمی، ابراز کرد: یکی از علمای مشهد گریه می‌کرد که شاید می‌خواهند کشف حجاب اجباری کنند، روابط عمومی دولت بیانیه داد این‌ها را ما نیاوردیم و گروه‌ها با خود آوردند، در کدام روستا زن‌ها اینگونه‌اند؟ شما در برابر درب‌های ورودی چه می‌کنید؟ شما بنای جنگ با دین و مقابله با رهبری را دارید.

وی با اشاره به‌حاشیه سازی‌های صورت گرفته در خصوص بیان برخی مطالب در این مراسم، ابراز کرد: هم مجلس حاشیه داشت، هم حرف‌هایی که زده شد حاشیه داشت، نظام جمهوری سر جایش است تمام دستگاه‌های مسؤول قصه را پیگیری کنند چه کسی این جنایت را انجام داد و نتیجه‌اش را به‌مردم اعلام کنند.

از مذاکره چه سودی برده‌ایم؟

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن بیان این مطلب که در این مراسم مطرح شد برخی در گوششان پنبه است مدام می‌گویند نباید با دولت‌های بزرگ مذاکره کرد، اضافه کرد: می‌خواهم بگویم از مذاکره چه سودی برده‌ایم؟ مگر خود شما نگفتید کشوری که با آمریکا مذاکره کند دیوانه است، این جمله یعنی چنانچه منافع ملی اقتضا کرد دیوانه شویم؟

امام جمعه مشهد اظهار کرد: 15 دقیقه مذاکره تلفنی با اوباما داشتیید نتیجه آن چه شد؟ خیابان‌گردی با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چه نتیجه‌ای جز برجام لعنتی داشت؟ هر دستاوردی که توهم می‌کنید به‌این هزینه‌ای که دادیم می‌ارزید(؟) رشد فناوری را توقف کردیم، آب سنگین اراک را بتن ریختید آیا به‌این هزینه می‌ارزید، این مذاکرات نتیجه‌اش چه شد؟ از اول که رهبری موافقت کردند برای رفع تحریم‌ها بود، نه اینکه تحریم‌ها چند برابر شود.

آیا راهبرد دولت برای توسعه روستا،حاشیه‌سازی  است؟!

وی خاطرنشان کرد: حاشیه‌سازی از این بدتر نمی‌شود، بیان این مطالب دولت ستیزی نیست، بیان واقعیت است، مردم شعور دارند فشارهای معیشتی زندگی مردم را سخت کرده‌ است  شما به ‌دنبال حاشیه سازی هستید، این توسعه زیر ساخت روستایی است؟ این راهبرد شما است؟

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها