در مراسم بزرگداشت استاد محمد تقی شریعتی، از آثار و منشوراتی که برای بزرگداشت این استاد تهیه شده، رونمایی گردید.

رونمایی از آثار و منشورات بزرگداشت استاد محمدتقی شریعتی
 
به گزارش قدس آنلاین ، یکی از شاگردان استاد محمدتقی شریعتی در مراسم بزرگداشت ایشان در تالار شهر مشهد در خصوص ناملایمات دوره استاد شریعتی اظهار کرد: جای تاسف دارد که بگویم، تنها یک روحانی بزرگ که استادِ استاد شریعتی بودند، آیت الله شیخ کاظم دامغانی، در جلسات کانون نشر حقایق اسلامی حضور پیدا می‌کردند و در موارد بسیار محدودی در سال‌های بعد مرحوم آیت الله میلانی، استاد شریعتی را مورد محبت خود قرار می‌دادند.
وی ادامه داد: حوزه علمیه روحانیت مذهب، بسیار بزرگ و انبوه بود، بسیاری از آنان رفتار بسیار خشن و ناخوشایندی داشتند. یکی از آیات عظامی که من نیز ایشان را می‌شناختم، آیت الله اردبیلی بود که در مسجد گوهر شاد جایی برای نماز به این مرد بزرگ ندادند. آیت الله اردبیلی لطف بسیار زیادی نسبت به استاد شریعتی داشتند.
دکتر محمود دل آسایی مطرح کرد: از اعضای موسس کانون می‌توان به مرحوم آسایش، طاهر احمدزاده که نقش بازوی راست استاد شریعتی را داشتند، شایسته، کاظمی‌ها، رحیمیان‌ها، حاج حبیب الله هراتی، قاضی، عارف‌زاده، حکیمی‌ها، ظریف احمد زاده، غلام حسین قدسی و افرادی که در ادامه فعالیت کانون به آن پیوستند مرحوم یزدانیان، رضازاده، خدادادی، حسینی دررودی و... اشاره کرد.
شاگرد استاد شریعتی بیان کرد: کانون در سال ۱۳۲۳ تاسیس شده است؛ یعنی دو سال قبل از ورود ما به این مجموعه و سه سال قبل از چاپ این نشریه. من معتقدم مخاطب چاپ نشریه کارنامه کانون، ما بوده‌ایم.
وی افزود: زمانی که تصمیم بر اخراج دکتر شریعتی از کار فرهنگی او گرفته شد، مسئولین ساواک شهامت دادن نامه اخراج ایشان را به اون نداشتند. مسئول سرشناس ساواک، ثابتی ایشان را برای دلجویی احضار کرد. وقتی ابراز دلجویی کرد و گفت که تصمیم گرفته شده از اختیارات آنان خارج بوده، دکتر شریعتی در پاسخ به او گفتند جای نگرانی نیست، بنده به مشهد بازمی‌گردم و از میراث پدرم استفاده می‌کنم. ثابتی تصور می‌کرد که میراث پدرش باغ بالا و آسیاب پایین است و ابراز خوشحالی کرد؛ اما دکتر شریعتی در پاسخ به اون گفتند: خیر، میراث پدر من فقر و صبر او در برابر ناملایمات است.
در حاشیه این مراسم رونمایی از آثار و منشوراتی که برای بزرگداشت استاد شریعتی گردآوری شده بود، با حضور جمعی از مسئولین انجام شد؛ این کتاب‌ها شامل کتاب یادها و خاطره ها نوشته سید جلیل حسینی عطار، گزیده آثار این استاد و ویژه نامه شهر گفت و گو بودند.
ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها