رئیس سازمان بیمه سلامت کشور گفت: امروز در حالی برای ۳۵ میلیون بیمه شده، ۱۸ هزار میلیارد تومان به صورت رایگان هزینه می‌پردازیم که برخی از همین بیمه‌شدگان، اتومبیل یک میلیارد تومانی سوار می‌شوند در حالی که از محرومان اصلی بر سر این سفره خبری نیست.

 هزینه بیمه سلامت در جیب پولدارها

دکتر موهبتی که در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه سلامت کشور که به میزبانی بیمه سلامت خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، سخن می‌گفت، از رونمایی پروژه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در خراسان شمالی، جنوبی و رضوی خبر داد و افزود: خوشبختانه با مدیریت منابع توانستیم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۸ درصدی هزینه‌ها، بخش عظیمی از مطالبات سازمان‌های تحت پوشش را بپردازیم در حالی که خط قرمز ما محرومان واقعی هستند و ما با حفظ منابع باید به فکر جامعه هدف (محرومین) باشیم.

وی هدف از رونمایی و بهره‌برداری از سامانه الکترونیک بستری را استقرار کامل نظام الکترونیک و اجرای طرح رسیدگی به اسناد پزشکی به صورت الکترونیک به منظور حذف اسناد کاغذی، کاهش هزینه‌ها، تسهیل در دریافت گزارش‌های بیمارستانی، حفظ و نگهداری داده‌های بیمار و... و استقرار کامل نظام الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد و یادآور شد: وظیفه سازمان بیمه که یک سازمان حمایتگر و تأمین‌کننده است، تأمین و حمایت اجتماعی از توده‌های مردمی است که ذی‌نفعان این سازمان هستند؛ بنابراین هرچه صرفه‌جویی کنیم و از هدر رفتن منابع جلوگیری نماییم به نفع بیمه‌شدگان است.

دکتر موهبتی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح نسخه الکترونیکی که هم‌اکنون در ۱۵۰ شهر انجام می‌شود، تا پایان سال در همه بیمارستان‌های کشور رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری نیز اجرا گردد.

وی با بیان اینکه نخست قرار بود ۵ میلیون نفر بیمه رایگان شوند، اما بدون کار کارشناسی این رقم به ۱۱ میلیون نفر رسید، یادآور شد: در تمام دنیا منابع و مصارف سقف بودجه دارند، از این رو باید بیمه رایگان را به محرومینی اختصاص دهیم که نمی‌توانند از امکانات مراکز خصوصی استفاده کنند، نه اینکه بیمه رایگان را در اختیار کسانی بگذاریم که می‌توانند به بخش خصوصی مراجعه و بهترین خدمات را دریافت کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها