همدان- دومین جشنواره شهروندان برگزیده همدان با معرفی شهروندان برگزیده در آخرین روز از هفته همدان هشتم شهریور سال ۹۸ به کار خود پایان داد.

شهروندان برگزیده همدان معرفی شدند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ اختتامیه دومین «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی_اجتماعی شهرهمدان عصر جمعه در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان برگزارشد.نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم با یادآوری اینکه در نشان جشنواره دو مولفه فیلسوف بزرگ اسلام ابوعلی سینا که نشانه عقلانیت و است و آرامگاه عارفی بزرگ همچون باباطاهر که نشان عاطفه است وجود دارد، افزود: در شهری که ملاک‌های عقلانیت و عاطفه در کنار هم قرار دارند  انتخاب شهروند برگزیده کار سختی است.

 آیت‌الله حبیب شعبانی در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود: شهروند برگزیده فردیست که از حق خود برای آسایش و آرامش دیگران گذشته است، نمونه بارز آنهم نماآهنگی است که شهید جانباز علی خوش لفظ پخش شد؛ افرادی مانند  این شهید عزیز  از حق حیات خود گذشتند تا دیگران در آرامش زندگی کنند.

 وی اظهار کرد: شهروند برگزیده کسی است که با حضور در اجتماع و در تزاحم با منافع شخصی و سلیقه‌اش منافع عمومی مردم را در نظر می‌گیرد و حق عموم مردم را مطالبه می‌کند.

 سخنران دیگر این مراسم هم کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان بود که گفت: برتری عناصر شهری به انسان‌هایی است که در آن زیست می‌کنند و شهر را به سوی پیشرفت و موفقیت سوق می‌دهند.

 وی ادامه داد: از اهداف اصلی شورای پنجم شهر همدان شناسایی و معرفی شهروندان برگزیده شهر و برگزاری ۴ ساله این جشنواره بوده است  که در مدت ۲ سال اخیر این هدف را محقق کرده است.

عباس صوفی شهردار همدان هم گفت: برای برگزاری جشنواره فعالیت آن از عید فطر شروع شد و در قالب کمیته‌های مختلف داوری، اجرایی، پشتیبانی و غیره دبیرخانه جشنواره متقاضیان حضور در جشنواره را پذیرش کرد که روش هم حضوری، اینترنتی و معرفی دیگران بود.

 وی افزود: از مولفه‌های اصلی در نظرگرفته شده برای انتخاب شهروند برگزیده همدان این بود که فردی به عنوان شهروند برگزیده همدان انتخاب شود که خدمات ارزنده‌ای را برای اعتلای شهر همدان در بخش های مختلف فعالیتی  و شهروندی خود انجام داده باشد.

صوفی گفت: ویژگی شهروندان برگزیده؛ طبق مولفه‌های جشنواره یک هزار و ۶۲۵ نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که سرانجام از بین این افراد با بررسی اولیه ۱۰۰ نفر انتخاب و داوری ابتدایی  شدند و در نهایت در مراسم پایانی جشنواره ۱۶ نفر به عنوان شهروندان برگزیده همدان حایز نمره مناسب مولفه‌های مورد نظر و از آنان تجلیل شد. برای انتخاب و برگزاری جشنواره هم ۳۳ جلسه برگزار شده است.

در زمان اجرای مراسم به مرور شهروندان برگزیده به روی سن دعوت و با حضور مسئولان استان و شهرستان همدان از این افراد با اهدای تندیس و لوح تقدیر و هدایایی پیش‌بینی شده تقدیر شد؛ در نخستین تقدیر لوح تندیس شهروند برگزیده به خانواده شهید جانباز علی خوش لفظ اهدا شد که در غیاب همسر شهید که در سفر حج است فرزند ارشد خانواده پسرش تندیس و لوح را دریافت کرد.

برچسب‌ها