در پی یک اقدام پیچیده اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی، باند چهار نفره‌ای که در حوزه دام فعال بوده و دست به شرارت‌های متعدد مسلحانه زده بودند، متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.

«دالتون‌های شرور» خلع سلاح شدند

گزارش‌های متعددی از داخل مجتمع صنعتی گوشت مشهد، بازار دام و... مبنی بر شرارت‌های چند برادر و نوچه‌هایشان به سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی رسید.

بررسی‌های اولیه تیم‌های کارشناسی روی مستندات ارائه شده، همان ابتدا مشخص کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان با باند مخوف و پیچیده‌ای روبه‌رو هستند.

در نخستین گام مستندسازی اطلاعات آشکار شد، اعضای باند در حوزه خرید و فروش دام فعالیت دارند و به همین واسطه راه پای آن‌ها به کشتارگاه صنعتی مشهد باز شده است.

از همین رو تعدادی از نیروهای زبده سپاه استان برای بررسی تحرکات و جمع‌آوری ادله تکمیلی به مناطق مذکور عزیمت و به صورت پوششی اقدامات اعضای باند مسلح «دالتون‌های شرور» را تحت کنترل قرار دادند.

 گردن کلفتی در کشتارگاه و بازار دام!

در حالی که در مرحله اول دو برادر گردنکش تحت کنترل چتر اطلاعاتی نیروهای سپاه استان قرارگرفته بودند، اطلاعات تکمیلی و تحرکات آن‌ها مشخص کرد که اعضای باند شرارت بارها با حضور در کشتارگاه و تهدید برخی کارکنان حین انجام وظیفه، موجب شده‌اند تا آن‌ها نتوانند به مأموریت حساس خود بپردازند و این اقدام افراد شرور که در محل رعب و وحشت به پا کرده، موجب ایجاد خلل استمرار فعالیت خط کشتار دام هم شده بود.

از طرفی اقدامات رعب‌آفرین اعضای باند مخوف شرارت به همین جا ختم نمی‌شد و آن‌ها بیرون از کشتارگاه و در بازار دام هم دست به جرایم متعددی زده بودند. تحقیقات بیانگر این واقعیت تلخ بود که در یکی از موارد، اعضای باند با تهدید برخی دامداران، دام‌های آن‌ها را به زور گرفته و هیچ وجهی را به آن‌ها پرداخت نکردند.

این سلسله اقدامات مجرمانه که بی‌شباهت به راهزنی نبود، موجب شده بود تا شکات پرونده از ترس آسیب دیدن، جرئت شکایت در دستگاه قضایی را هم نداشته باشند.

 تحرکات شروران برای انتقام مسلحانه

تجمیع مستندات جمع‌آوری شده و تصویربرداری از تحرکات اعضای باند اشاره به این نکته داشت که یکی از اعضای باند «دالتون‌های شرور» که در یکی از نزاع‌های مسلحانه حضور داشته و به شدت توسط یکی از اوباش دیگر شهر مجروح می‌شود، به قصد انتقام در تدارک اقدام مسلحانه است.

در حالی که هر لحظه احتمال درگیری مسلحانه در حاشیه شهر مشهد متصور بود، به سرعت تیم‌های عملیاتی ماجرا را به قاضی دشتی فدکی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد اطلاع داده و در پی آن دستور آغاز عملیات دستگیری اعضای باند مخوف شرارت صادر شد.

 پاتک اطلاعات سپاه و کشف پنج قبضه سلاح

از همین رو سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان، محل اختفای دو برادر شرور را محاصره و در پی یک عملیات برق‌آسا وارد آپارتمان آن‌ها که در منطقه اقدسیه قرار داشت شده و هر دو نفر را به صورت ضربتی دستگیر کردند.

نیروهای سپاه خراسان رضوی که می‌دانستند دو برادر در برخی اقدامات مجرمانه با خود سلاح گرم حمل می‌کرده‌اند، بازرسی‌های دقیق خود را اتاق به اتاق آغاز کردند و در پی آن پنج قبضه سلاح گرم شامل یک کلاش، دو کلت کمری از نوع تی تی و شاه کش، یک قبضه سلاح شکاری و یک وینچستر به همراه ۱۱ تیر کلاش، ۶ تیرکلت، ۹ گلوله شکاری و یک دستگاه شوکر از محل کشف و توقیف کردند.

این ادوات درحالی کشف شد که از یک اتاق دیگر تعدادی سلاح سرد نیز خارج و ضبط شد.

 ردپای مجرمان در نزاع منجر به قتل!

با دستگیری دو برادر مشخص شد، دو عضودیگر این باند که در شرارت‌های متعددی آن‌ها را همراهی کرده بودند، در حال آماده شدن برای حضور در نزاع مسلحانه هستند و به سرعت محل اختفای نوچه‌های برادران شرور هم محاصره شد و حلقه‌های فولادی اجرای عدالت طی دو عملیات پیچیده و نفسگیر، دور دستان مخلان امنیت عمومی گره خورد.

در ادامه متهمان به سرعت به مقر سپاه منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند که در پی آن مشخص شد که یکی از اعضای باند «دالتون‌های شرور» در دو فقره نزاع مسلحانه منجر به قتل شرکت داشته و در حال حاضر هم تحت تعقیب قضایی قرار دارد. تحقیقات فنی نیروی‌های سازمان اطلاعات سپاه روی یکی از شاخه‌های اطلاعاتی ماجرا این نتیجه را در پی داشت که اعضای باند به کرات در مناطقی مانند محمدآباد و شهرک طرق به نزاع دسته‌جمعی مبادرت کرده‌اند.

اعضای این باند پس از دستگیری به دادسرای انقلاب مشهد منتقل و از سویی اقدامات فنی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه برای دستگیری دیگر همدستان و کشف دیگر جرایم احتمالی و ضدامنیت عمومی متهمان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها