خوزستان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه مشکلات بانوان رصد می شود اظهار کرد:در اداره کل امور بانوان تمام فعالیت های مربوط به حوزه بانوان را رصد و چالش ها را پیگیری می کنیم.

مشکلات حوزه بانوان رصد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان شامگاه جمعه ۸شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت، اظهار کرد: استانداری جایگاه حاکمیتی دارد و نقش ما بیشتر نظارتی، هماهنگ کننده و رصدکننده فعالیت ها و مطالبه گری است و به هیچ وجه نقش اجرایی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه بانوان باید مطالبه گری کنیم، افزود: در اداره کل امور بانوان تمام فعالیت های مربوط به حوزه بانوان را رصد و چالش ها را پیگیری می کنیم، هرچند که مسائل این حوزه پیچیده و گسترده است و اینکه کسی مدعی حل تمام مکشلات باشد، یک ادعای بی اساس است.
موسوی عنوان کرد: سال گذشته نسبت به تشکیل پارلمان زنان اقدام و بعد از تصویب در کارگروه زنان و خانواده آن را با نظارت تمام دستگاه های نظارتی به فرمانداران ابلاغ کردیم.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ قشر در این پارلمان نماینده دارند، بیان کرد: این پارلمان با پنج کمیته زیرمجموع در شهرستان های مختلف نماینده دارد که جلسات شهرستان ها تبدیل به ایده و طرح می شود تا در صورت قابلیت اجرایی در سطح شهرستان اجرا و اگر نه هم برای عملیاتی شدن به کارگروه امور زنان و خانواده ارائه می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خبر داد: یکی از موضوعات در دستور کار این اداره کل تدوین سند توسعه زنان استان بود که تدوین آن قریب به یک سال زمان برد.
وی خبر داد: تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از مناصب مدیریتی بلاشک باید در اختیار بانوان قرار بگیرد؛ در نشست ۸۱ مدیر زن در رده های میانی مدیریتی با استاندار خوزستان مطالبه این جمع نیز تحقق همان ۳۰ درصد مناصب مدیریتی برای بانوان بود.
موسوی یادآور شد: تلاش می کنیم با تغییر تدریجی نگرش ها در جامعه فضا را برای پیشرفت بانوان فراهم کنیم تا بتوان از ظرفیت های آنان برای تعالی جامعه بهره مند شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: در حد توان تابوی مخالفت با انتصاب زنان شکسته شده و انتصاب یک فرماندار زن در کارون و مدیر فرودگاه زن در آبادان مصداق آن است.

برچسب‌ها