نامزدهای ایرانی جایزه «آسترید لیندگرن» از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان معرفی می‌شوند.

آغاز معرفی نامزدهای ایرانی جایزه «آسترید لیندگرن»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، نشست معرفی نامزدهای ایرانی جایزه‌ «آسترید لیندگرن» سال ۲۰۲۰ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان روز دوشنبه (۱۱ شهریور) ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی فریدون عموزاده خلیلی (رییس هیات‌مدیره انجمن)، جعفر توزنده‌جانی (دبیر انجمن) و ریحانه جعفری (سرپرست کمیته‌ روابط بین‌الملل) در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

در حال حاضر در ایران شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نامزدهای‌شان را به جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی می‌کنند.

سال گذشته انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی علی‌اصغر سیدآبادی، و نویسنده منتخب جمشید خانیان را به عنوان نامزدهای این نهاد برای جایزه یادشده معرفی کرده بود. جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان از سال ۲۰۰۲ توسط دولت سوئد بنیان نهاده است. جایزه نقدی آلما (۵ میلیون کرون سوئد) به عنوان بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان مطرح است.

جایزه آلما یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می‌شود، بلکه قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتاب‌خوانی نیز می‌توانند به آن دست یابند. این جایزه سالانه به یک یا بیش از یک هنرمند یا مروج و ... صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها اعطا می‌شود. آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش‌های انسانی‌ای باشد که آسترید لیندگرن به آن‌ها باور داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها