مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی گفت: در مقابله با استکبار جهانی باید پیرو مکتب امام حسین (ع) بود و راه و سیره این مکتب را ادامه داد واز طرفی به منظور عزاداری درست و صحیح باید به طور ویژه از پدیده شوم خرافات دوری صورت بگیرد.

عزاداری صحیح با دوری کردن از پدیده شوم خرافات محقق می شود/ در مقابله با استکبار جهانی باید پیرو مکتب امام حسین (ع) و قیام عاشورا  بود

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در ماه محرم ، بیش از ۳ هزار مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی  به شهرها و روستاهای استان جهت برگزاری درست و صحیح مراسم عزاداری اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: مبلغان موضوع ترویج تفکر عاشورا و عزاداری صحیح را با هدف گفتمان خانواده و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر خواهند داشت و آگاه سازی مردم در زمینه قیام امام حسین(ع) و شعور حسینی را ارائه خواهند کرد.

حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: همچنین امسال بیش از ۶هزار هیات در خراسان رضوی مراسم عزاداری را بر پاخواهند کرد که انتظار می رود با برپایی درست مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) فلسفه واقعی قیام امام حسین(ع) علیه استکبار را به تمام جامعه نشر و گسترش دهند.

وی تاکید کرد: برای اینکه مردم بیشترین بهره از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم را کسب کنند، ابتدا باید با نهضت و قیام امام حسین(ع) و چرایی آن  به صورت واقعی آشنا شوند.

حجت الاسلام صاحبقرانی اظهار داشت: در مقابله با استکبار جهانی نیز باید پیرو مکتب امام حسین (ع) باشیم و آن را ادامه بدهیم و با شناخت یزید زمان و کسانی که در چهره یزید و یزیدیان ، استکبار را برعهده دارند و با اسلام ناب محمدی در صدد مقابله هستند برخورد کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی افزود: از طرفی هیات مذهبی ، مبلغان و مداحان در برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم مراقب پدیده گسترش خرافات نیز باشند، زیرا برخی به بهانه عزاداری،خرافاتی را وارد مراسم سوگواری امام حسین (ع) می کنند و درصدد بدعت گذاری در این مراسم ها هستند که به منظور عزاداری درست و صحیح باید به طور ویژه از آنها دوری شود ومسئولان هیات و مبلغان  تذکرات لازم  را به این گونه افراد بدهند تا عزاداری ها آلوده به پدیده شوم خرافات نشوند.    

برچسب‌ها