شاخص کل بورس تهران امروز ۵۴۶۴ واحد رشد کرد تا ضمن ثبت جهش ۶ کانالی، سقفی جدید در کارنامه تاریخی این بازار ثبت کند.

جهش ۶ کانالی بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی «قدس آنلاین»، شاخص کل بورس تهران امروز 5464 واحد رشد کرد تا ضمن ثبت جهش 6 کانالی، سقفی جدید در کارنامه تاریخی این بازار ثبت کرد. در این روز ارزش معاملات خرد سهام نیز با ثبت رقم 1800 میلیارد تومان، در بیشترین سطح از 15 اردیبهشت ماه قرار گرفت. در این روز نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ کالایی در صدر نمادهای اثرگذار بر رشد شاخص قرار گرفتند. در این خصوص می‌توان به سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اشاره کرد. در فرابورس ایران نیز شرایط مشابهی را شاهد بودیم. به این ترتیب امروز آیفکس 57 واحد رشد کرد و این نماگر نیز قله تاریخی خود را ارتقا داد.

یکی از مهمترین تحولات پیرامونی امروز بازار سهام، نشست خبری مدیرعامل فرابورس ایران بود. در این نشست امیر هامونی خبر از تغییر دامنه نوسان شرکت‌های موجود در بازار پایه به 3 درصد داد. از این رو کلیه نمادهای بازار پایه که پیش از در بازار ب نوسان 10 درصدی داشتند و در بازار ج بدون محدودیت نوسان می‌کردند، از فردا تا پایان معاملات روز چهارشنبه که متوقف خواهند شد، تنها اجازه نوسان 3 درصدی دارند. در این نشست هامونی تنها به تکرار سخنان پیشین خود در خصوص دستورالعمل جدید بازار پایه سخن گفت. دستورالعملی که همانند همیشه تنها دخالت‌های دستوری در این بازار را افزایش داده و گره‌ای از مشکلات این بازار حل نکرده است. در این شرایط بخش عمده نمادهای بازار پایه روز جاری را در محدوده منفی قیمتی پشت سر گذاشتند. حال آنکه ضرورتی فکری به حال شرکت‌هایی شود که چندین سال است فعالیتی ندارند و تنها برای فرار از انحلال به این بازار پناه اورده اند اما قانونی برای منحل شدئن آن‌ها و اخراج از بازار سرمای دیده نشده است.

دیروز بیشترین رشد قیمت در بورس تهران از آن نماد معاملاتی شرکت‌های قند اصفهان، قند ثابت خراسان، حمل و نقل پتروشیمی، لعابیران و تولیدی مهرام شد. در مقابل اما بیشترین کاهش قیمت با بی اقبالی به سهام شرکت‌هی ایران مرینوس، تامین ماسه ریخته‌گری، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، کاشی و سرامیک حافظ و فرآورده‌های نسوز پارس رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها