مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: مراسم سوگواری ایام محرم در اقصی نقاط استان با پوششی گسترده رادیویی و تلویزیونی به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

معرفی ویژه برنامه های  صداوسیمای خراسان رضوی  برای ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان تسلیت ایام عزاداری و سوگواری حسینی گفت: محرم یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است.

او ادامه داد: حماسه عاشورا حماسه انسان‌های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به پوشش گسترده صدا و سیمای خراسان رضوی از مراسم عزاداری در ایام محرم، گفت: حوزه سیما با ویژه برنامه‌ی مرثیه آفتاب به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور به صورت زنده در ۱۳ برنامه ۷۵ دقیقه‌ای با ساختار ترکیبی استودیویی و رویکرد انعکاس عزاداری‌ها حرم مطهر، کارشناسی، مداحی و... تهیه و پخش خواهد شد.

نصرپور افزود: برنامه عطر عاشقی نیز به تهیه کنندگی محسن افکاری با ۸ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای با ساختار ترکیبی به معرفی محرم در شهرستان‌ها و تبیین قیام عاشورا، مراسم آئینی و سنت‌های مرسوم، ترویج عزاداری سنتی، مصاحبه با سوژه‌های خاص و افرادی که در عزای حسینی زندگی شان متحول شده و گزارش از محافل روضه خوانی کوچک آماده پخش شده است.

او تصریح کرد: قیامت حروف نیز با ۱۰ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای در ساختار گفتگو و رویکرد شعر و ادبیات محرم و مباحث کارشناسی از زبان مداحان اهل بیت (ع) سخنرانی مذهبی، دکلمه، پلاتو، مداحی و... تهیه شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برنامه تا آسمان به تهیه کنندگی محمد علی صادقی با آیتم‌های مداحی، کارشناس مذهبی، نماز مناسبتی و پلاتو و ۱ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای در خصوص مباحث تبیینی قیام عاشورا تهیه می‌شود.

نصرپور افزود: صبح خراسانی به تهیه کنندگی سید محسن ناطقی با آیتم‌های گزارش موضوعی، پلاتو، گزارش مردمی، پلاتوهای مرتبط، کارشناس مداح و وله‌های مناسبتی به صورت ویژه و زنده با ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای و همچنین شب شرقی نیز به تهیه کنندگی محسن وکیلی هرشب به مدت ۴۰ دقیقه با آیتم‌های ویژه محرم همچون کارشناس پژوهشگر، نویسنده، خطاط و شاعر با موضوع محرم و عاشورا و معرفی حسینیه‌ها پخش خواهد شد.

او ادامه داد: برنامه پزشک شما به تهیه کنندگی علی قنبرداری با آیتم‌های سلامت و بهداشت عمومی، ارتباط با کارشناسان، سلامت و تغذیه عزاداران در خیمه‌ها و تکایا و زائران پیاده آماده برای پخش در این ایام می‌باشد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: برنامه‌های صدای خراسان رضوی در این ایام با عنوان حسینیه دل به مدت ۹۰ دقیقه به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی با آیتم‌های متنوع شامل گزارش، تکیه‌های حسینی، ذاکران حسینی، عاشقان حسینی و یاوران حسینی با هدف آَنایی مخاطبان با اصحاب امام حسین (ع) و فلسفه عاشورا و ذکر برخی نکات تربیتی در مکتب امام حسین(ع) پخش خواهد شد.

نصرپور افزود: یک تکیه رادیویی در دهه اول محرم در صدای خراسان ایجاد خواهد شد.

او تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های صدای خراسان رضوی در این ایام برنامه رادیویی شب‌های محرم به تهیه کنندگی محمدرضا غوث به طور زنده از صدای خراسان رضوی پخش خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها