رئیس اتحادیه لوازم التحریر مشهد گفت: هر ساله ما برای یکسان سازی قیمت ها با نظارت بازرسین اتاق اصناف قیمت هایی را در اختیار همکارانمان قرار می دهیم و آنها هم موظفند که درنهایت با ۱۵ درصد سود کالا ها را بفروشند.

خبری از توزیع دفتر دولتی درفروشگاههای لوازم تحریر مشهد نیست/سهمیه دولتی تحویل آموزش وپرورش وکمیته امداد میشود/لوازم تحریر امسال 80درصد گران شده است

قدس آنلاین – تکتم بهاردوست: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید تحصیلی و گرانی کاغذ و مشکلاتی که هر ساله خانواده ها بابت تهیه لوازم التحریر با آن مواجه هستند و از آن جایی که در یک سال اخیربا توجه به گرانی کاغذ گرانی دفتر مشق که جزو ملزومات دانش آموزان محسوب می شود مزید بر علت شده است. ولی آیا صرفا گرانی کاغذ باعث افزایش قیمت دفتر مشق در بازار شده است یا نمی شود از طمع برخی فروشندگان هم چشم پوشی کرد؟

در همین خصوص مرتضی لعلیانی رئیس اتحادیه لوازم تحریر مشهد در خصوص توزیع دفاتر دولتی در سطح شهر گفت: در مشهد هیچ خبری از توزیع دفاتردولتی نیست و تا جایی هم که من می دانم ۱۵ میلیون دفتر با ارز ۴۲۰۰ تومان تولید شده است که از این تعداد ۲ میلیلون و ۳۰ هزار جلد به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است که به ازای هر نفر ۵ جلد توزیع میشود و بقیه این دفاتر هم بین ۱۰ استان محروم کشور به نسبت تعداد دانش آموزان تقسیم خواهد شد.

وی در خصوص سهم استان خراسان رضوی از این دفاتر گفت: من اصلا نمی دانم که آیا استان خراسان رضوی جزو مناطق محروم به حساب می آید یا نه و از این گذشته توزیع این دفاتر اصلا دست ما یا کتاب فروشی ها نیست این دفاتر توسط آموزش و پرورش و در مدارس توزیع می شود. ولی در خصوص قیمت دفاتر با قیمت آزاد باید بگویم که از آن جایی که هر ساله ما برای یکسان سازی قیمت ها با نظارت بازرسین اتاق اصناف قیمت هایی را در اختیار همکارانمان قرار می دهیم و آنها هم موظفند که درنهایت با ۱۵ درصد افزایش قیمت این کالاها را بفروشند نرخها به این شرح است :دفتر ۴۰ برگ ۳۰۰۰ تومان، دفتر ۶۰ برگ ۴۵۰۰ تومان، دفتر ۸۰ برگ ۶۰۰۰ تومان و دفتر ۱۰۰ برگ هم ۸۵۰۰  تومان .

لعلیانی خاطرنشان کرد: ولی در اینجا لازم می دانم بگویم که خانواده به هیچ وجه نگران کمبود لوازم التحریر در بازار نباشند چون خوشبختانه از هر نوع و مدلی به وفور وجود دارد هرچند متاسفانه قیمت لوازم التحریر امسال گران شده است که این گرانی هم به نسبت سال قبل است که این افزایش قیمت بین ۵۰ تا ۸۰ درصد گران شده است وگرنه ما از ابتدای امسال عملا افزایش قیمتی نداشته ایم و چه بسا کاهش قیمتی داشته ایم و خوشبختانه فضای رقابتی خوبی هم در بین همکارنمان وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه بالای ۸۰درصد از لوازم التحریری که در سطح شهر وجود دارد ایرانی هستند و مردم هم بیشتر تمایل دارند که فرزندانشان از لوازم التحریر ایرانی استفاده کنند.

این مقام مسوول صنفی در پاسخ به این سئوال که وجود نمایشگاه های فصلی و عرضه لوازم التحریر با تخفیف های بالا تا چه اندازه می تواند منطقی باشد گفت: از ان جایی که تولید و کارخانجات تولید کننده ایرانی مشخص است و همه همکاران من نهایتا می توانند با حداکثر ۱۵ درصد تخفیف اقلام مورد نیاز دانش آموزان را در اختیار آنها قرار دهند ، اگر نمایشگاه یا فروشگاهی با بیش از این رقم لوازم التحریر را ارائه می کند قطعا خلاف واقع است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها