هرمزگان -رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به کاهش بیش از ۹۰ درصدی زندانیان مهریه در استان طی یک سال اخیر اظهار داشت:در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ تعداد زندانیان مهریه استان هرمزگان ۱۱۹ نفر بوده که در یکسال اخیر به ۱۰ نفر رسیده است.

کاهش ۹۰ درصدی زندانیان مهریه در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به کاهش بیش از ۹۰ درصدی زندانیان مهریه در استان طی یک سال اخیر اظهار داشت:در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ تعداد زندانیان مهریه استان هرمزگان ۱۱۹ نفر بوده که در یکسال اخیر به ۱۰ نفر رسیده است.

علی صالحی افزود:با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم ساماندهی وضعیت زندانیان مهریه، پس از بررسی پرونده‌های محکومین توسط شعب صادرکننده رأی، تعدیل اقساط محکومیت این افراد  اعمال شده و ۱۰۹ نفر از زندانیان مهریه از ندامتگاه‌های استان هرمزگان آزاد شده‌اند.

وی تأکید کرد: آنچه با توجه به قانون و به منظور اجرای دستورعمل ابلاغی باید انجام شود، بازنگری در مورد زندانیان مهریه است که بر اساس آن محکومیت افرادی که تمکن مالی برای پرداخت مهریه ندارند، تعدیل می‌شود و در پی آن، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان مهریه در آینده فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها