رئیس دیوان عالی کشور گفت: بسیج شجره‌ای طیبه و رویکرد انقلابی است که نهال آن را امام راحل کاشت و ما از ثمره آن استفاده می کنیم.

بسیج یک رویکرد انقلابی است /یک حقوقدان بسیجی مخلص در راس قوه قضائیه قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌ الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در همایش نخبگان حقوقی و قضایی در مشهد، گفت: بسیج شجره‌ای طیبه است که نهال آن را امام راحل کاشت و الان ما داریم از ثمره آن استفاده می کنیم.

او ادامه داد: بسیج یک رویکرد انقلابی است که در هر مکان و موقعیتی که مشکلی باشد به میدان می‌آید و اگر بن بستی باشد خط شکن همین بسیج است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هرکجا بسیج قدم گذاشت حرکتی مبارک انجام شد و یک کار انقلابی صورت گرفت، تشکیل سازمان بسیج حقوق دانان یکی از همین حرکات انقلابی است.

حجت‌ الاسلام مرتضوی مقدم افزود: افزود: اگر بخواهیم جامعه ما جامعه حق طلب باشد باید حقوق دانان اسلامی و بسیجی در جامعه فعال باشند.


او تصریح کرد: بسیجی سه خصلت شجاعت، عدالت و مقاومت را داراست و هرکجا که کار ولایت گیر کرده است بسیج این خصلت خود را نشان داده است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: صحنه میدان حق و عدالت صحنه حساسی است که نیاز یه مجاهدت ویژه دارد.

حجت‌ الاسلام مرتضوی مقدم افزود: در این میدان ما نیاز به جسارت یک قاضی بسیجی داریم که بتواند در مقابل ظلم متخلفین سینه سپر کند.
او تصریح کرد: قاضی باید جرات رای دادن را داشته باشد؛ قاضی شجاع آن است که بعد از تشخیص حق هیچ ملاحظه‌ای نکند و خیلی محکم رای خود را اعلام کند.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: یک قاضی بسیجی انقلابی در مقابل فشارها و توصیه‌ها مقاوم است و با وجود این سختگیری نسبت به ظلم در مقایل مظلوم نیز متواضع است.
حجت‌ الاسلام مرتضوی مقدم افزود: قوه قضاییه امروز این افتخار را دارد که یک حقوقدان بسیجی مخلص در راس آن قرار گرقته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها