رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری از در دست اجرا بودن فاز دوم سند توسعه محیط زیست شهری مشهد خبر داد.

فاز دوم سند توسعه محیط زیست شهری مشهد در دست اجرا است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی با اعلام این خبر افزود: چهار طرح سند توسعه محیط زیست در فاز اول، سند توسعه محیط زیست در فاز دوم، مطالعات پیوست زیست محیطی حریم شهر و فهرست انتشار آلاینده ها از پروژه های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط است که از ابتدای سال جاری تا کنون در دستورکار قرار گرفت.
محمد پذیرا ادامه داد: سند توسعه محیط زیست در فاز اول حدود ۶۹ درصد پیشرفت داشته است .
وی با بیان این که فاز دوم این طرح در مرحله انعقاد قرارداد است گفت: طرح مطالعات پیوست زیست محیطی حریم شهر تحویل گرفته شده و به اتمام رسیده است؛ همچنین طرح فهرست انتشار آلاینده ها نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام می باشد.
وی در خصوص سند توسعه محیط زیست در فاز دوم اذعان کرد: تدوین چشم انداز زیست محیطی شهر مشهد بر اساس نتایج فاز اول تعیین شده است و به طراحی فرایند ارزیابی و پایش و کنترل برنامه محیط زیست شهری می پردازد.
پذیرا ضمن اشاره به طرح مطالعات پیوست زیست محیطی حریم شهر اظهار کرد: اهداف این طرح شناخت شرایط و ساختار زیست محیطی حاکم بر حریم شهر مشهد، شناسایی قابلیت‌ها و محدودیت‌ها حفاظت از محیط زیست و بهبود آن و ارائه راهبردها و برنامه‌های موثر جهت حفاظت از محیط زیست کلانشهر مشهد است.
وی به طرح انتشار فهرست آلاینده های شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب قراداد پژوهشی از سال ۹۷ به منظور شناخت بهتر آلاینده های موجود در مشهر مشهد با دانشگاه شریف منعقد شد.
وی افزود: کمی سازی مقادیر آلایندگی تولیدی از منابع مختلف، شناسایی و اهمیت سنجی و مقایسه منابع مختلف، تولید مقادیر اولیه مورد نیاز برای مدل های پراکنش آلودگی هوا و مدل های عددی و اجرا و اثر سنجی سناریوهای مختلف کاهش آلودگی هوا از اهداف اجرای این طرح در شهر مشهد است.

برچسب‌ها