وزیر نیرو می‌گوید بخش خصوصی نه تنها در بخش تولید که در بخش شبکه توزیع برق هم می‌تواند مشارکت کند.

بخش خصوصی در بخش توزیع برق هم می‌تواند مشارکت کند

قدس آنلاین: وزیر نیرو درباره برنامه این وزارتخانه برای واگذاری 11 هزار مگاوات نیروگاه برق به بخش خصوصی به خبرنگار قدس انلاین گفت: بحث واگذاری ما ربطی به تولید کلان و بخش تولید ندارد. ما به طور کلی سیاست‌مان در راستای اجرای قانون اساسی این است که به سمت مشارکت صددرصدی بخش خصوصی در تولید برق برویم و فکر می‌کنیم در آینده این مساله محدود به تولید نباشد و حتی برای شبکه‌های انتقال فکر می‌کنیم که بخش خصوصی بتوانند سرمایه‌گذاری کند.

رشا اردکانیان افزود:در بخش تولید  وزارت نیرو به عنوان دولت حدود ۳۸ درصد از نیروگاه‌ها را در اختیار خودش دارد و بقیه در اختیار بخش خصوصی است.

وی که در حاشیه جلیسه هیئت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت: با اشاره به حل و فصل مسائل باقی‌مانده بر سر عملیاتی شدن قرارداد یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی گفت: این مساله حل شد و فکر می‌کنم در سفر آتی روسای‌جمهور ایران و روسیه که در آنکارا برنامه‌ریزی شده تا قبل از آن تمامی امضاهایی که باید برای مابقی نیروگاه سیریک انجام گیرد، تکمیل شود.

وی افزود: انتظار ما این است در فاصله دو ماه تا حداکثر سه ماه آینده چیزی حدود ۲۲۰ میلیون دلار از اعتباری که برای احداث این نیروگاه درنظر گرفته شده که کل اعتبارش بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار است را پیمانکار مربوطه بتواند به کار بیاورد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که از آنجایی که کمتر از دوهفته به پایان سال آبی جاری مانده است، نظر شما درباره سال آبی که گذشت و پیش‌بینی‌تان برای سال آینده چیست؟، گفت: سال آبی که گذشت یکی از خشک‌ترین سال‌ها در پنج دهه اخیر بود یعنی سال ۹۶ - ۹۷ خشک‌ترین سال در پنجاه سال اخیر بود و بلافاصله ما یکی از ترترین سال‌ها را تجربه کردیم و اصل مدیریت این دوسال در پی هم با دو شرایط اقلیمی کاملا متفاوت تجربه ارزنده‌ای بود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: تربیت و عادت مدیریت مصرف را از سال قبل به امسال منتقل کردیم و امسال توانستیم یکی از بهترین آثارش را در اجرای موفق برنامه ۰۹۸ ببینیم. از حیث منابع آبی شرایط ما شرایط بهتری از سال قبل بود، به ویژه اینکه فشار سال قبل را در تامین آب شرب به آن شکل نداشتیم و امیدواری ما این است که در عین حال نزولات الهی تداوم داشته باشد ولی بیشتر اتکای‌مان به مصرف صحیح در بخش‌های مختلف باشد.

برچسب‌ها