استاندار خراسان رضوی گفت: شورای عشایر استان با دستورکارهای مشخص و به منظور بررسی مشکلات این بخش، به‌زودی تشکیل جلسه می‌دهد.

شورای عشایر خراسان رضوی  به‌زودی تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا رزم‌حسینی در دیدار رئیس سازمان امور عشایر کشور که در محل دفتر استاندار  خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی داریم هر طرحی که تا به امروز زمینه اجرای آن در کشور وجود نداشته است، به صورت پایلوت در خراسان رضوی اجرایی شود.

وی  با بیان اینکه شورای عشایر استان با دستورکارهای مشخص و به منظور بررسی مشکلات این بخش، به‌زودی تشکیل جلسه می‌دهد،افزود: در حوزه کشاورزی به دلیل محدود بودن منابع آبی باید به سمت افزایش بهره‌وری از طریق مکانیزاسیون و بهره‌گیری از روش های نوین آبیاری حرکت کرد.
رئیس سازمان امور عشایر کشور هم در این دیدار با تاکید بر این که مراتع کشور باید متولی و بهره بردار داشته باشد، گفت: در سال گذشته ۹۰ درصد آتش سوزی ها در مناطق  تحت قرق اتفاق افتاده، این در حالی است که با وجود عشایر می توانیم مراتع را از خطرات احتمالی حفظ کنیم.
کرمعلی قندالی با بیان اینکه در حوزه دام سبک استان خراسان رضوی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، افزود: ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به حوزه دام و عشایر در سازمان امورعشایر ایران وجود دارد که به هر میزان نیاز باشد، تخصیص خواهد یافت. 
در این جلسه رئیس سازمان امور عشایر کشور پیشنهادهایی در حوزه های گیاهان دارویی، گردشگری و مدیریت دام سبک مطرح کرد که مقرر شد، معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تحلیل و بررسی آن ها بپردازد.

 منبع:استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها