خراسان جنوبی _حجه الاسلام والمسلمین معلمی امام جمعه بشرویه گفت : اگر در جامعه تفکر بسیجی و انقلابی و ایده های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادینه شود ؛مشکلات و معضلات فرهنگی کاهش چشمگیری خواهد داشت

نهادینه شدن تفکر بسیجی در جامعه راهگشای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛حجه الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه در نشست هم اندیشی اعضای ستاد نماز جمعه با سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی که ظهر امروز و در  محل دفتر امام جمعه برگزار شد؛ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) گفت:یکی از نهادهایی که متاسفانه توسط گروههای معاند مورد هجمه قرار گرفته و مظلوم واقع شده است سپاه و بسیج است؛که دشمن سعی می کند چهره این نهادهای مقدس را تخریب کند.

وی با اشاره به برخی معضلات فرهنگی جامعه هم گفت :اگر در جامعه تفکر بسیجی و انقلابی و ایده های نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادینه شود ؛قطعا بسیاری از مشکلات فرهنگی که امروز از سوی هجمه های فرهنگی بیگانه ترویج می شود کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت :یکی از اولویت های ائمه محترم جمعه و ستاد های نماز جمعه باید این باشد؛که از مظلومیت سپاه و بسیج دفاع کنند؛ و دلسوزیهای این دو نهاد مقدس برای انقلاب و جامعه اسلامی را به مردم منتقل کنند.

امام جمعه بشرویه یاد آور شد:نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی و بیگانگان  در جامعه اسلامی توسط برخی عوامل وابسته که گاهی شنیده می شود عناصر آن در بدنه دولتی ها هم نفوذ کرده اند ترویج شود؛و اگر به مسئولین گاهی یاد آوری می شود که دلسوز شما هستیم بخاطر جایگاه خودشان در بدنه حاکمیت اسلامی است تا خدای ناکرده در دام شیطنت های بیگانگان گرفتار نشوند.

حجه الاسلام معلمی با اشاره به اهداف قیام عاشورای حسینی هم گفت :تمام زحمات ائمه خدا و رسول اکرم (ص) برای جامعه بشری این بود که به آنان بفهمانند که شما را دوست داریم و نمی خواهیم گرفتار وسوسه های شیطان شوید.

درادامه این نشست سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی هم خدمت در نهاد مقدس بسیج و سپاه را توفیقی الهی دانست و گفت : مجموعه عزیزان بسیجی و پاسداران انقلاب اسلامی افتخار دارند که در دوره ای مشغول خدمت هستند که نظامی اسلامی زیر چتر ولایت و رهبری مرجع عالیقدر شیعه حضرت امام خامنه ای عزیز اداره می شود.

وی بااشاره به فتنه جویی های بیگانگان در منطقه هم گفت :دنیا فهمیده است که ایران اسلامی در مقابل زیاده گویی های استکبار ایستاده و پوزه دشمنان را بخاک مالیده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع)خراسان جنوبی یاد آور شد:از سرنگونی پهپاد های آمریکایی در منطقه و توسعه فرهنگ مقاومت و اخیرا ضربه سختی که از سوی نیروهای مقاومت لبنان به اسرائیل وارد شد؛اینها همه ثمره مقاومت و ایستادگی و توکل تمام نیروها به خداوند بزرگ است که اینچنین برکات عظیمی را بدنبال دارد.

وی گفت :فرهنگ مقاومت امروزه دامنه خود را تا عراق؛سوریه؛لبنان؛یمن؛فلسطین؛بحرین و حتی نیجریه گسترش داده و باید سعی کنیم با برخی عملیات تاکتیکی حواس دشمن را منحرف کنیم تا پیروزیهای بزرگتری را بدست بیاوریم.

سردار قاسمی با اشاره به فرهنگ عاشورای حسینی هم گفت :دین اسلام دین سیاست است و فرهنگ عاشورا هم برگرفته از تفکرات سیاسی آقا ابا عبدالحسین (ع)برای احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت ؛و باید سعی کنیم در مسائل سیاسی ؛اجتماعی بروز باشیم ودر شناخت حربه های دشمنان هرچه بیشتر تلاش نموده و علیه فتنه جویی های معاندین برنامه ریزی دقیق تری را داشته باشیم .

وی یکی از آسیب های اجتماعی مشهود را اشرافی گری برخی از مردم و متاسفانه برخی از مدیران ارشد کشوری برشمرد و گفت: اشرافیگری از معضلات جامعه انسانی و اسلامی است و نباید اجازه دهیم این روحیه زشت و ناپسند توسط فرهنگ بیگانه در بین خانواده های ایرانی ترویج شود .

دراین دیدار حاضرین با حضور بر مزار شهدای گمنام یاد و خاطر رشادت های رزمنده گان‌ و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

/انتهای پیام .

برچسب‌ها