رئیس سازمان بسیج رسانه، با تاکید بر اینکه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران داخلی وفاداری خود را به مردم و انقلاب اسلامی بارها ثابت‌کرده‌اند، از بی‌توجهی مسولان به مشکلات خبرنگاران و عرصه رسانه انتقاد کرد.

انتقاد رئیس سازمان بسیج رسانه از استمرار بی‌توجهی به مشکلات خبرنگاران

قدس آنلاین: مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تسنیم با بیان اینکه، بسیج رسانه همواره پیگیر مشکلات خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه بوده است، گفت: امروز خبرنگاران و روزنامه‌نگاران انقلابی با تمام توان در خدمت مردم و انقلاب اسلامی بوده و وفاداری همراه با تعهد و تخصص خود را برای دوست و دشمن ثابت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه، وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات خبرنگاران محقق نشده است، تصریح کرد: وقتی ما انتظار داریم خبرنگاران همواره در سنگر رسانه برای دفاع از انقلاب اسلامی باقی‌مانده و به خبرنگاران مجرب کشور و حتی بین‌المللی تبدیل شوند، طبیعی است که باید بستر چنین اقدامی را نیز فراهم کنیم؛ برای آنکه برخی خبرنگاران بعد از چند سال تجربه کار خبری، عرصه "خبر" را ترک و رسانه را بر روابط عمومی نهادها، سازمان‌ها و ... ترجیح ندهند، لازم است برای این مهم تدابیر لازمی را اتخاذ شود تا خبرنگار برای ماندن در عرصه رسانه مجبور به تحمل مشکلات عدیده مالی و اقتصادی نباشد.


بصیری گفت: اکنون در برخی کشورهای به‌اصطلاح توسعه‌یافته شاهدیم که خبرنگارانی با سابقه بیش از 20 سال فعالیت خبری به کارشناس خبرنگار مجرب، حرفه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده‌اند اما متأسفانه به دلیل برخی سو مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها، خبرنگاران مجرب باسابقه بیش از 20 سال در کشور بسیار نادر است و دلیل آن تنها بی‌تدبیری و سومدیریت ناشی از بی‌توجهی به حوزه خبر و رسانه است.


مسئول بسیج رسانه گفت: دولت و دولت‌ها و حتی مدیران ارشد رسانه‌ای کشور بارها وعده‌های به خبرنگاران داده‌اند که متأسفانه اکثر آن عملی نشده است؛ وعده‌های چون تعاونی مسکن، یا وام مسکن خبرنگاران و یا طرح و لوایحی برای حمایت از خبرنگار که معمولاً در روزهای منتهی به 17 مرداد به گوش می‌رسد، بعد از پایان روز خبرنگار به فراموشی سپرده می‌شود که این مسئله موجب نگرانی است؛ بسیج رسانه بارها مشکلات خبرنگاران و وعده‌های مسئولان را به مسئولین یادآوری کرده و می‌کند اما متأسفانه نگاه دقیقی و جامعی برای حمایت از خبرنگار دیده نمی‌شود.


وی گفت: برخی خبرنگاران برای دریافت وام‌های سه یا پنج میلیونی در بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه سرگردان هستند و این مسئله به‌هیچ‌عنوان در شان خبرنگاران و روزنامه نگاران ما که وفاداری‌شان به مردم و نظام اسلامی ثابت‌شده است، نیست؛ لذا بسیج رسانه از قوای‌سه‌گانه و مسئولین تصمیم‌گیر در حوزه رسانه می‌خواهد سنگر رسانه را به عنوان سنگر اول دفاع از انقلاب اسلامی محترم شمرده و اقدامات جدی برای تکریم خبرنگار در دستور کار قرار دهند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها