خراسان جنوبی _حجت الاسلام معلمی امام جمعه بشرویه گفت :حادثه عاشورا واقعه ای تلخ و جانگداز است که عامل اصلی آن ایجاد نفاق در بین مسلمانان بود.

نفاق زمینه ساز حادثه تلخ عاشورا بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛حجه الاسلام والمسلمین "سید محمد معلمی " امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز اولین جمعه از ماه محرم که با حضور مردم  مومن و عزاداران حسینی و در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد ؛ در خطبه اول نماز ضمن توصیه نمازگذارن به رعایت تقوا و پرهیزگاری به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و گفت : واقعه عاشورا حادثه ای بسیار تلخ و ناگوار بود ؛ و لیکن سراسر درس عبرت آموزی و پند و الگو گیری از این فرهنگ غنی محرم حسینی دارد .

 وی گفت : با اشاره به عوامل به وجود آورنده حادثه عاشورا در می یابیم که اصلیترین عامل مسئله نفاق و نیرنگ در بین نیروهایی بود که همه خود را پیرو مکتب دین اسلام و سنت نبی مکرم اسلام (ص) می دانستند تا جایی که فرزند رسول خدا (ص)را خارجی و ضد دین معرفی کردند .

امام جمعه بشرویه یاد آور شد : جریان نفاق در بین اهل کفر و شرک نیست ؛در بین مردم عادی هم بسیار کم است و لیکن این خصلت بسیار خطرناک در بین اعضای جبهه حق و کسانی که خود را مسئول می دانند بوجو می آید و باید مواظب و مراقب باشیم که عوامل زمینه ساز نفاق و دورویی اگر ایجاد شد حوادثی مثل عاشورا را رقم خواهد زد .

حجه الاسلام معلمی با اشاره به فرازی از نهج البلاغه مولا امیر المومنین (ع) هم گفت : مولا علی (ع) همیشه به مومنین هشدار می داد تا مواظب و مراقب جبهه نفوذی نفاق باشند و از این هراس داشت تا منافقان در بین پیروان مکتب الهی نفوذ نکنند.

امام جمعه بشرویه گفت :در کربلا وقتی سر آقا امام حسین (ع) را بالای نی می برند لشگریان یزید فریاد الله و اکبر سر می دادند ؛ یعنی تا این اندازه دشمن و چهره نفاق در بین مردم که خود را پیرو دین اسلام میدانستند فتنه جویی کرده بود .

 خطیب جمعه این هفته به رفتار رسول خدا در مقابل منافقین هم اشاره ای داشت و گفت :رسول خدا(ص) در مقابل بعضی از منافقین که خیلی ضرری نداشتند مماشات می کردند و لی در مقابل برخی افراد که قصد خدشه دار کردن دین را داشتند بشدت برخورد می کرد که نمونه بارز آن برخورد شدید پیامبر (ص) با بانیان مسجد ضرار بود که قصد داشتند ؛در دین و اعتقادات مردم اختلاف ایجاد کنند ؛تا جایی که دستور داد تا خود مسجد را هم تخریب کنند چونکه مکانی برای عبادت نبود بلکه برای تفرقه افکنی در دین ایجاد کرده بودند .

حجه الاسلام معلمی اشاره ای به جریانات نفاق در بدنه جمهوری اسلامی هم کرد و گفت : متاسفانه در حال حاضر هم جبهه نفاق با نفوذ در دستگاههای دولتی و جریانات فکری قصد دارد عده ای را در مقابل ولایت و رهبری این نظام الهی قرار دهد که باید بسیار مراقب و هوشیار باشیم .

وی گفت : باید در این شهرستان ولایی هم مردم مومن و ولایتمدار مراقب و مواظب باشند ؛ افرادی با راه اندازی پایگاههایی به نام عزاداری حسینی در مقابل ولایت فقیه جبهه گیری نکنند ؛ و در زیر چتر مسئله عاشورا افکار پوسیده و نخ نمای خود رابخواهند در جامعه ترویج کنند؛ و توصیه می شود مومنین با شناخت کامل در اینگونه محافل شرکت نکنند .

امام جمعه بشرویه در خطبه دوم ضمن قدر دانی از مردم مومن و ولایتمدار و هیئات محترم مذهبی در برپایی مراسم عزاداری گفت :هدف از قیام عاشورا احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود ؛ و باید سعی شود عزاداران محترم فریضه اصلی اقامه نماز را در اولویت برنامه های خود قرار دهند .

وی گفت : اگر خدای نخواسته فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود ؛ چگونه می توان انتظار داشت واجبات دین اجرا شود. ؟

حجه الاسلام معلمی از بانیان محافل و مجالس مذهبی هم خواست در دعوت از سخنرانان و منبری ها دقت بیشتری کنند و از کسانی دعوت کنند که مدتی را در حوزه ها درس خوانده اند و با سند معتبر خود را کارشناس مذهبی معرفی کنند نه هر کسی که ادعا کند که منبری است به عنوان خطیب و سخنور دینی بر بالای منبر برود .

امام جمعه بشرویه ضمن توصیه به خانواده های اسلامی برای حضور فرزندانشان در کلاسهای موسیقی هم گفت : هرچند که موسیقی حلال و حرام دارد ؛ ولیکن در هیج جا از احادیث و روایات اسلامی توصیه ای برای استفاده از موسیقی حلال هم نشده است و لازم است در این زمینه خانواده ها بیشتر مراقبت داشته باشند تا فرزندانشان گرفتار برخی برنامه های آلوده و شبه ناک نشوند .

/انتهای پیام.

برچسب‌ها