عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی با الگو برداری از نهضت عاشورا در جهان سرآمد است و کشورهای اسلامی از انقلاب ما الگوبرداری می‌کنند.

 انقلاب اسلامی با الگو برداری از نهضت عاشورا در جهان سرآمد است/جدایی نهضت عاشورا از سیاست امکان پذیر نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغذی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست بصیرت حسینی  در مشهد با اشاره به فلسفه حادثه عاشورا و لزوم ماندگاری آن، گفت: دشمنان ما در چند سال اخیر به دنبال این بودند که اعلام کنند عاشورا ارتباطی با سیاست ندارد، اما جدایی نهضت عاشورا از سیاست امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: دشمنان ما با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای مطرح می‌کنند که عاشورا غیر سیاسی است و این ترفند دشمن برای لطمه زدن به نهضت عاشورا است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ابعاد مختلف نهضت عاشورا و اهداف امام حسین (ع)، گفت: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا به دنبال تحقق توحید و عدالتخواهی بوده است.
رحیم پور افزود: انقلاب اسلامی با الگو برداری از نهضت عاشورا در جهان سرآمد است و کشورهای اسلامی از انقلاب ما الگوبرداری می‌کنند.
او تصریح کرد: فرهنگ مقاومت برگرفته از نهضت عاشورا است و این نهضت و فرهنگ دینی سبب نابودی یزدیدان زمان و یارانشان می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ایام سوگواری محرم باید به شیوه عزاداری‌ها توجه شود، گفت: عزاداری تعداد زیادی از هیأت‌های مذهبی به صورت صادقانه و خالصانه است، اما هیأت‌هایی که می‌گویند، سخنران و مداح ما معروف‌تر و جمعیت ما بیشتر از دیگر هیأت‌ها است، نشان می‌دهد در این هیأت‌ها خدا و امام حسین (ع) بهانه است.
رحیم‌پور با اشاره به توطئه‌های دشمن برای تغییر ساختار عزاداری‌ها، افزود: ریا، رواج آهنگ‌ها و موسیقی‌های غربی در برخی مداحی‌ها آفت جدی است و سبب سوءاستفاده تکفیری‌ها و دشمنان می‌شود.

او ادامه داد: شاگردان مکتب انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داده اند و انقلاب اسلامی، کشور ما را به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه تبدیل کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی‌برد، زیرا دشمن با روحیه استکباری به دنبال تحقق اهداف شوم خود است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها